י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לראשונה: בארחות תורה יערכו מגבית פורים - עם שיחות מקדימות

בישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק, ישיבתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, יצאו השנה לראשונה למגבית פורים לטובת קופת הת"ת של הישיבה, אך יערכו שיחות מקדימות, זאת בעקבות הוראות של הגראי"ל: "לא לאסוף כסף 'כליסטים מזויין'"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

בישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק, ישיבתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, יצאו השנה לראשונה למגבית פורים לטובת קופת הת"ת של הישיבה, אך יערכו שיחות מקדימות, זאת בעקבות הוראות של הגראי"ל: "לא לאסוף כסף 'כליסטים מזויין'". כך נודע ל"בחדרי חרדים".

במכתב שפורסם בישיבה נכתב כי "כידוע הוראתו הברורה של מרן ראש הישיבה שליט"א לבני הישיבה שלא לאסוף כסף בפורים כליסטים מזויין ובס"ד השנה להתחזקותו השלמה של רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א ועל פי הוראת רבותינו ראשי הישיבה שליט"א נטלו על עצמם כמה מבחירי הישיבה לדאוג לרווחת אחינו החתנים אשר עומדים לפני יום שמחת ליבם ואין בידם ממון כדי ההוצאות המינימליות לחתונה".

במכתב מצוין כי הבחורים יערכו שיחות טלפון מקדימות, "עוד לפני ימי הפורים, לבתיהם של בוגרי וידידי הישיבה הקדושה ולאחינו נדיבי עם, לדעת האם מעוניין להטות שכם למטרה קדושה זו ולהיות לעזר ולאחסימך לקרן אשר היא הצלה ממש לחתנים אלו ובסיעתא דשמיא ביום הפורים יגיעו שליחי הקרן לבתים לאסוף את הכסף בצורה ההולמת לבני 'לגיונו של מלך'".

בישיבה מבקשים כי "מי במני הישיבה אשר מכיר וידע על ידיד או בן משפחה סבא או אח שאפשר להתרימו יפנה לבחור הממונה ויהי רצון שנזכה שאף אחד מבני הישיבה לא יזדקק לקרן".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בסבב הטלפונים שכבר עשו בישיבה הבטיחו רבים מההורים שישלחו עם ילדיהם את התרומה, מה שיחסוך זמן ביום הפורים באיסוף הכספים.

כידוע מזה שנים רבות, 'ארחות תורה' היא החלוצה הראשונה לקיים סדר לימוד בישיבה בליל פורים עד שעות הבוקר, סדר שיישמר גם השנה. בעבר, בשיאו של הלימוד, היה מגיע מרן הגראי"ל למסור שיעור ולאחר מכן היו מלווים אותו מאות בני הישיבה לביתו.

השנה כאמור, "המגבית תוקדש לרפואתו השלמה של ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב בן גיטל פייגא ובסיעתא דשמיא ייצאו לאסוף רק באופן רציני ולא באופן של שכרות והוללות והחיזוק שבדבר יהיה לחיזוק בריאותו".

המכתב ב'ארחות תורה'


ישיבת ארחות תורה מגבית פורים ליסטים מגבית הרב שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד