ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מי מנע מהגר"ד לנדו להספיד בפוניבז'?

הערב (חמישי), נערכה עצרת מספד בהיכל ישיבת פוניבז' במלאת השבעה לפטירת הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל • לדברי גורמים, טרור ואיומים הופעלו ביממה האחרונה על הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקה, במטרה למנוע את הגעתו להספד המרכזי הערב בהיכל ישיבת פוניבז'

הגר"ד לנדו הערב בהיכל ישיבת פוניבז'. צילום: שוקי לרר
הגר"ד לנדו הערב בהיכל ישיבת פוניבז'. צילום: שוקי לרר

הערב (חמישי), נערכה עצרת מספד בהיכל ישיבת פוניבז' במלאת השבעה לפטירת הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל. מדובר בעצרת נדירה, שכן בישיבה, כמעט ולא עורכים עצרות על מי שלא נמנה על צוות הישיבה.

לדברי גורמים, טרור ואיומים הופעלו ביממה האחרונה על הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקה, במטרה למנוע את הגעתו להספד המרכזי הערב בהיכל ישיבת פוניבז'.

אחיו ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטין הזמין את הגר"ד לנדו ראש ישיבת סלבודקה לשאת את ההספד המרכזי בהיכל הישיבה לאחר שהיה מקורב לאחיו רבי יעקב זצ"ל ואף החזיק ממנו כמורו ורבו.

לדברי התלמידים, אתמול בבוקר לאחר תפילת שחרית, הגיעו שני אברכים בישיבת סלבודקה לגר"ד לנדו והראו לו מכתב אותו כתב רבי שמואל מרקוביץ ראש ישיבת פוניבז' מפלג 'המחבלים'. במכתב נכתב במילים ברורות ובכתב ידו של הרב מרקוביץ, המבקש מהרב לנדו לא להגיע להספיד בהיכל הישיבה. השליחים הוסיפו שבאם ראש הישיבה יספיד יכול להתפתח "שפיכות דמים".

הגר"ד לנדו שחשש מפרץ אלימות וביזוי כבוד הנפטר, החליט בשעות הצהריים להגיע ולהשתתף בהספד, אולם מחשש לאלימות בחר לא לשאת דברי הספד.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי על פי בקשת הגרי"ג איידלשטין ובקשת המשפחה, מספיד הגר"ד לנדו הערב בבית הכנסת "נאות יוסף".

יצויין, כי בעבר, בעצרת ההספד של הגרח"ש ליבוביץ זצ"ל, עת הגיע הגאון רבי ירוחם אולשין ראש ישיבת לייקווד לארץ, לאחר דין ודברים, הוא קיבל את אישורו של הרב מרקוביץ והספיד בישיבה.
הרב יעקב אדלשטיין הרב דב לנדו שפיכות דמים המחבלים הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד