ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פוניבז' התייחדה בעצרת ענק לזכרו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל • גלריה

בהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק התאספו הערב אלפים לעצרת מספד והתעוררות, במלאת השבעה להסלקותו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין • לאחר ההספד שוחחו הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי עם הגר"ד לנדו בהיכל הישיבה והודו לו על בואו למרות הלחצים שהופעלו עליו שלא יעז לעלות לגבעת הישיבה

פוניבז' התייחדה בעצרת ענק לזכרו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל • גלריה
שוקי לרר

בהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק התאספו הערב (חמישי) אלפים לעצרת מספד והתעוררות, במלאת השבעה להסלקותו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין, רבה של רמת השרון.

בעצרת נשאו דברים, נשיא הישיבה הגר"א כהנמן וראשי הישיבה הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי, בהשתתפות הגר"ד לנדו ראש ישיבת סלבודקה שהגיע באורח נדיר להשתתף בהספד.

הגרי"ג אדלשטיין פתח את הספדו: "יש כאלה שלא הצליחו לבוא לנחם, זה פשוט לא היה במציאות שכולם יוכלו לבוא. אני צריך לבקש על זה מחילה. וגם צריך לבקש מחילה מרבי יעקב על זה שאני לא יכול לומר את כל מה שצריך לומר".

הגרי"ג אדלשטיין הביא במשאו, עובדות רבות על מופתים שהתגלגלו סביב רבי יעקב זצ"ל, ואמר כי "הכל זכה לראות ולפעול בכח התורה. ההשפעה שלו נמשכת לדורי דורות, וע"י זה שיש הרבה מושפעים שממשיכים את ההשפעה שלו - הכח שלו נשאר בעולם. וזה ניחום לבני המשפחה".

הגרב"ד פוברסקי הספידו בקול בוכים, ואמר "התורה בוכה, כמו בעת חורבן בית המקדש. לקחו מאיתנו את האדם השלם רבי יעקב זכרונו לברכה. המדרש אומר שבזמן פטירת משה רבינו כל העולם בכה, ישראל בכו, השמיים בכו, אבל כשיהושע הספיד הוא אמר רק משהו אחד "הושיעה ה'", רק זה מה שתלמיד מצליח לומר על רבו. זה מה שאנחנו מרגישים כעת בפטירת רבי יעקב".

לאחר ההספד שוחחו הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי עם הגר"ד לנדו בהיכל הישיבה והודו לו על בואו למרות הלחצים שהופעלו עליו שלא יעז לעלות לגבעת הישיבה.

בנו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל, הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין רב שכונת נאות יוסף, אמר את הקדיש לאחר מסע ההספדים.

שוקי לרר מגיש גלריה מעצרת ההספד



































































































הרב יעקב אדלשטיין ישיבת פוניבז עצרת הספד הרב דב לנדו ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד