כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

לייבל'ה בליל שישי עם הסיפורים שלא שמעתם

והשבוע בלייבל'ה: מה זוממים שני הכתבים הפוליטים והאם הם מאחדים כוחות? מה הסכום אותו כתב דוד חכם בצ'ק ולמי בדיוק הוא העביר אותו? ומה עושים הזוג רביץ בארץ נכר?

לייבל'ה בליל שישי עם הסיפורים שלא שמעתם
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

נכתב ביום חו"ל
השבוע נשאל לייבל'ה מדוע עדכוניו מתמקדים רק בארץ הקודש. "למה ניגרע?" שאל אחד מאנ"ש הנמצאים בגולה, "מדוע זה לא יביאו ידיעות על הנעשה בחוצה לארץ?" הוסיף להקשות. לייבל'ה הבטיח וגם מקיים ופותח את מהדורת השבוע בידיעה חמה מחו"ל, אותה הביאו שליחיו של לייבל'ה מניו יורק. שכן כל הנמצא בשדרה ה – 13 בבורו פארק, מיד מעדכן את לייבל'ה בהתרחשויות.

ובכן, בסוף השבוע האחרון, יצא אחד מחברי לייבל'ה לשופינג לקראת חתונתו. שם פגש ברל"שית של בית הנשיא, רבקה רביץ. אל הרלשי"ת הצטרף בעלה הגדול, מחזיק התורה, (מצטערים, התואר 'שר התורה' שמור לרב אריה דרעי בלבד), הלא הוא יצחק רביץ, סגן ראש עיריית ביתר. השניים שהו במלון 'אבניו פלאז'ה'. לייבל'ה בירר לשם מה שהה שם הרב רביץ? ומסתבר שכנראה נסע לאיסוף כספים לאברכי הכולל שלו.





לייבל'ה ממשיך לדווח מהניכר, שליחו של לייבל'ה פגש גם את הגאון רבי שלום בער סורוצקין כשהוא יוצא מאחת החנויות בשדרה ונכנס לרכבו. כידוע, בבורו פארק משימת החניה קשה עד מאד ויש את החניה המיוחדת הנקראת בפי המבינים 'חניית סורוצקין'. אך סמלי הוא שהברז המזרים כספים לאברכי הכולל קבע את מושבי רכבו מול ברז הכיבוי האמריקני.





לייבל'ה נפרד מאמריקה לשלום ונוחת לו בלונדון הקפואה, שם נמצא סגן שר החינוך מאיר פרוש שכנראה עושה תחרות עם בנו 'מי טס הכי הרבה לחו"ל'. ואכן, יממה לאחר שקיבל סגן השר אות הוקרה מהרבי מערלוי בדינר של המוסדות בבני ברק, הוא נבחר לשמש כנואם הכבוד בדינר של בעלזא. לייבל'ה גם יודע כי שבוע לא פשוט בכלל עבר על האיש, שכן הוא גם חתם את שורת הנאומים בכינוס של 'המבשר' ונצפה מיד לאחר מכן רוקד בדבקות עם הבן שרוליק בסיום כתיבת האותיות בנדבורנה. לייבל'ה שקל לעשות מגזין 'העולם החרדי' שיהיה מוקדש כולו לפרוש.








לייבל'ה עדיין נשאר עם משפחת פרוש ומדווח על יום ביקורו של שר התורה דרעי, בעיר אלעד. כחימום מנועים לקראת הבחירות. וכך, כשצוות הסיור נע ממקום למקום בעיר, נשאלה השאלה: מי יקח את צמד הפרשנים ריבלין את בלום? לאחר דיון ופלפול (שלא לומר פילפוליטיקה) נלקח רכבו של ראש העיר, הרכב היה פנוי עקב הנסיעה במיניבוס עם השר ושימש את הצמד שחייכו חיוך מפולפל לעדשה של לייבל'ה.





צעד לו לייבל'ה 'בגשם גשם המיטפטף' לעבר כנסת ישראל, שם הבחין לייבל'ה ביעקב אשר הנמצא במזנון הכנסת כשלצידו פורום הכתבים החרדים ששתו בצמא את דבריו. לייבל'ה שומע שמועות כי יעקב אשר לא מפסיק לתדרך על גפני. כמובן שהמזכ"ל מספר על היו"ר והאחדות הנפלאה השוררת במפלגה הליטאית, אך נכון לעתה, אין אישור וודאי לכך שיש שלום ליטאי בשום אזור במזרח התיכון.





ואם כבר הזכרנו את הכתבים החרדים, לייבל'ה מתמקד בשניים מהם, יעקב גרודקה ואיתי גדסי. לאחר שתודרכו על ידי אשר, עברו השניים לקבל תדרוך מגפני. הראשון, יעקב גרודקה קיבל תדרוך ביציאה מכינוס 'המבשר', ובחמישי בבוקר הגיע תורו של גדסי לקבל תדרוך שבוצע ממש בחניית הבית של גפני.








מאחורי הקלעים יודעי דבר טוענים על ברית הנרקמת בין גדסי לגרודקה, איחוד כוחות שעדיין לא ברור מה האסטרטגיה העומדת אחריו. לייבל'ה ממהר לתפוס קשר עם השניים, מחשש שמא ירקמו הללו 'קשר של קיימא' נגדו. יודע לייבל'ה כי מי שיחטוף מהאיחוד האירופי-תימני הזה, יהיה כאוב עד מאוד.

ואותו יעקב אשר נצפה השבוע עם שני עוזריו, הישן והחדש. בשבע ברכות המרכזי שנערך לעוזר שמחה ברנשטיין בישיבת 'איילת השחר' בבני ברק. אשר, נצפה מחובק עם עוזריו שמחה ברנשטיין ואבי רבינא שעושה מלאכתו נאמנה. לייבל'ה קרא עליהם את הפסוק 'וישן מפני חדש תוציאו'.





ועדיין בכנסת ישראל, צפה לייבל'ה בתמים (לא באמת, זה רק כינוי חבד"י) מענדי גרוזמן, שחזר השבוע לקבוצת 'המושכים-בחוטים' בקול תרועה גדולה. (גם זה כינוי, זה לא שופרו של משיח) אותו גרוזמן נצפה בחיבוק סוער עם זקן הפרשנים, יעקב ריבלין. לאחר התנצחות בינהם בעבר, החיבוק הוא סגירת מעגל אחווה.

העיר שפקוקה לה יחדיו
העיר הסמוכה לקוקה קולה הגדישה את הסאה השבוע גם בפקקים, בצל הכאוס הגדול והנחיתה בשבוע שעבר מארה"ב הגיע ראש העיר זייברט לשמחת החתונה של בן המשפיע רבי אלימלך בידרמן. לזייברט, קשר מיוחד עם המשפיע בעיקר בזמנים בהם הוא משמח חולים ושבורי לב. לייבל'ה כבר הפסיק לספור את הטיסות של זייברט שאוחזים כבר במספר דו ספרתי הנושק לחצי מאה. אך לייבל'ה מקווה כי בסוף הקדנציה יקבל זייברט את התואר 'הנוסע המתמיד'.





עוד מחתונת המשפיע: רב הקמפוס אברהם דוב גרינבוים נצפה במצלמתו של שוקי לרר כשהוא לבוש בבגדי שבת, מוחא כפיים בהתלהבות כשרבי מיילך ניגש למצווה טאנץ. בלילה יעלה גרינבוים את הגיגיו ורחשי ליבו על גבי טור שפורסם כאן.





ובצל השמחות והטיסות של זייברט שהבין שכבר 'דגל' לא יורים זמן מה והרימו 'דגל לבן', ובפרט כעת כשממלא מקומו הרב אברהם רובינשטיין נמצא בארה"ב לגיוס כספים לכוללים שלו. (מה יש? רק לזייברט מגיע חו"ל?). ביצע זייברט שורת מינויים בכירים בעירייה, אסתי פיק, שהייתה מנהלת לשכת ראש העיר, קיבלה את התפקיד שהובטח בעבר ל'דגל' והתמנתה לתפקיד מנהלת אגף ההכנסות. ויוסי רובינשטיין מונה למנהל הנכסים וסגן מנהל אגף ההנדסה, תפקיד שהחזיק בעבר הכל יכול, יהודה וצלר. לייבל'ה בטוח שאין כל קשר לכך שרובינשטיין הינו חסיד גור, וכי בחירת התפקידים נעשתה על סמך שיקולים מקצועיים בלבד.

ובעוד הממלא מקום מטעם 'דגל' נמצא מעבר לים. שלחו בדגל את נתן צבי כהן להתראיין בפורומים שונים כדי לתקוף את זייברט, לייבל'ה לא יודע האם זה הפקקים או המינויים?

ובעקבות הפקקים שהתגברו השבוע בבני ברק, לייבל'ה לא בטוח שהשיעור באור החיים הקדוש יתקיים השבוע. השיעור המיועד לעיתונאים מתקיים במרכז בני ברק ובשבועות האחרונים למרות כל הכינוסים והאירועים הם מסרו נפש להגיע וללמוד 'שטיקל' אור החיים, לצד מיני מטעמים. לייבל'ה מקווה שהמשתתפים ימצאו דרך עוקפת להגיע, אחרי הכל הם עיתונאים.

ואם כבר נגענו בעיתונאים, לייבל'ה מביא ידיעות מן המדיה הכתובה וראשית עובר להודעה דיגיטלית בזו הלשון: 'חברים יקרים, אחרי כמעט 4 שנים גדושות ופוריות במחלקת היח"צ של אפיקים, הגיע הזמן להתקדם הלאה. כמנהל המחלקה, היה לי תענוג לעבוד עם כל אחד ואחת במשרד. מרובכם גם למדתי והרחבתי את הידע והניסיון שלי. תודה על הזמן הנעים ביחד, בהצלחה לכולכם ובמיוחד בהצלחה לציקי ושמחה, נחמיה'. בדברים אלו עזב נחמיה רוזנפלד את קבוצת הווטסאפ של עובדי משרד הפרסום אפיקים. מי שנכנס לנעליו של רוזנפלד הוא ציקי פרנק, שנכנס למחלקת היח"צ לפני כשנה. לייבל'ה מאחל בהצלחה לכל הצדדים, ואיך אומרים? 'תריבו אפיקים'.

ובעיתון 'בקהילה' יהודה רוסט, כתב העיתון, מצא עבודה חדשה. רוסט פנה לתחום הפרסום והיח"צ ולייבל'ה מאחל כמובן בהצלחה ומקווה שימשיכו להיות הכי טובים.

ובעיתון 'משפחה' שוב נצפה אהרן גרנות שכפי הנראה עוד לא עזב ממש לגמרי. לייבל'ה מתלבט האם כמו כולם הוא שכח את המטען או שגרנות מכין כתבות בין לבין? לייבל'ה חושף לקוראיו כי השבוע מתפרסמת כתבה גדולה של גרנות על חוקר שבויים ומאמן יחידות המסתערבים המכונה 'איש המודיעין הירושלמי'. לייבל'ה מבטיח להמשיך ולעדכן במידה וגרנות יצוץ שוב, כנהוג לומר 'הכל נשאר במשפחה'.

וברשת המקומונים של 'קו עיתונות' במוסף הכלכלי הנקרא 'ביזנעס', נמחקו בעבודה יוצאת מהכלל, כמה נשים מהתמונה. לייבל'ה תוהה מדוע אין דף שניתן ללחוץ בו 'אני מאשר' כנהוג 'בבחדרי'? בכל אופן לייבל'ה מביא את לפני ואחרי.








באותה שעה שהגרפיקאית מחקה את הנשים, צפה לייבל'ה בעורך המסור אבי גרינצייג בהפוגת סיגריה בפתח משרדי העיתון ברחוב על שם ראש הממשלה הראשון. לייבל'ה צילם ובהזדמנות הקרובה ישלח את התמונה לשר ליצמן.



בשמחות ובטוב לבב
מזל טוב. בישיבת ברסלב בני ברק נערכה בשבוע שבת בוגרים מיוחדת לתלמידי הישיבה. בין המשתתפים גילינו חברים מהעבר החוזרים ללון על מיטת סוכנות. לייבל'ה לא מתפלא על המסירות נפש, שכן מי שישן אי פעם באוקראינה, כל מיטה בישראל תיחשב גן עדן לעומתה. בין האנשים המוכרים נצפו המשפיע רבי מוטה פרנק, ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין ויו"ר הצלה לשעבר דוקי גרינוולד. בסיום השב, נעמדו החבורה מהעבר לתמונת מחזור מיוחדת ממש מעשה אומן.





ואפרופו רובינשטיין וביתר, בעיר התורה והחסידות בהרי יהודה מתכוננים ל'מסע הקודש' לעובדי העירייה, (היהודים מבינהם). המקום שנבחר לחסידים, הוא אוקראינה. שם תיערך שבת גיבוש והתרוממות בעיירה מעז'יבוז בסמוך לציון הבעל שם טוב הקדוש. לייבל'ה שאינו נמנה על עובדי העירייה, ייאלץ להיעדר מהמסע שייערך לאחר חג הפסח.

ובצל חנוכת בית המדרש 'סאטמר' ברחוב יואל, ברכת מזל טוב לעסקן ואיש החסד רבי אפרים שטרן להולדת הנכדה. –הפעוטה החדשה היא בת לחתנו הרה"ג רבי יואל דייטש, ראש כולל חסדי דוד. שמחת הקידושא רבא בשבת הקרובה בסאטמר בירושלים.

ביום שלישי הגיע לייבל'ה לאולמי הדודאים בבני ברק לחגוג את שמחת הברית לבנו של הצלם האמן עזרא טרבלסי. לשמחה באו כל הצלמים החרדים שהתאספו לתמונה משותפת, ניתן היה לראות את לרר לצד רבינסקי ורוזנר לצד לביא. התמונה מדברת בעד עצמה, לייבל'ה רק מתלבט למי לתת קרדיט.





באותו ערב הגיע לייבל'ה לאולמי כינור דוד בבית שמש שם השיא בצלאל קאהן, מנהל התוכניות ברדיו קול חי את בתו הגדולה. לייבל'ה פגש שם את כל המי ומי מכל קצוות הקשת הפוליטית. אין ספק כי זה קרה מפני שקאהן מאחד בין כל המגזרים.

בפתח האולם פגש לייבל'ה את האיש והמורשת, דוד חכם .שהוא, איך לא? כותב צ'ק שמן לרגל השמחה, זאת למרות שחכם כבר לא עובד בקול חי. כמו שנאמר "חכם על הבוקר" אבל בלילה הכיס נפתח.

פינת הממים
התמונה שמצאה חן בעיני המאייר ויוצר הממים של לייבל'ה היא תמונתו של חכם, וכך, הוסיף לה נופך משלו.





לייבל'ה גם היה עד למפגש פסגה בין עורכי וכתבי אתר 'קול חי' הראשון. יעקב גרודקה שהפתיע עם שורת סוודרים חדשים ונמצא היום באתר שבו אתם נמצאים כעת. למרות שלחתונה הגיע גרודקה עם חליפה, לידו נמצא ישראל פריי מקו עיתונות וישראל אוחיון. כולם 'לשעברים' באתר קול חי.





ולסיום, יין של לייבל'ה כבר נראה פה ושם על המדפים, הגיע זמן הצ'ולנט. כן, בעיר הדרומית באר שבע, מסתבר שישנם דורשי ה' בליל שישי שחיפשו מנת צ'ולנט מהבילה, להתרפק עליה ולנייעס. (או כמו שקוראים לנייעס בבאר שבע 'מה חדש כפרה?') וכך פתח נצר למשפחת בן-טוב הירושלמית הידועה, מכירת צ'ולנט והחליט לקרוא למקום 'לייבל'ה'. לייבל'ה מחכה כמובן למנה, באם לא תגיע, יתבע לייבל'ה זכויות יוצרים על השם. לייבל'ה מצרף את תמונת הפרסום ומבטיח לכל אדם שיקרא לבנו לייבל'ה שיקבל אזכור מזל טוב במדור הבא.



לייבלה רכילות חרדית פקקים בבני ברק זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד