ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בנאומי בכורה: הנציגים בי-ם נכנסו לתפקידם

הערב (חמישי), נכנסו חיים כהן ושמואל מרציאנו לכהן כחברי מועצת העיר ירושלים • אחרי ההצהרה החגיגית, נשאו הנציגים החדשים נאומי בכורה נרגשים

כהן ומרציאנו הערב במליאת העירייה. צילום: יעקב כהן
כהן ומרציאנו הערב במליאת העירייה. צילום: יעקב כהן

הערב (חמישי), נכנסו חיים כהן ושמואל מרציאנו לכהן כחברי מועצת העיר ירושלים.

חיים כהן איש עשייה ידוע, אשר עשה כבר כברת דרך משמעותית בעשייה ציבורית ושמואל מרציאנו מהבולטים בקהילה הצרפתית, התמנו הערב לחברי מועצת העיר מטעם סיעת ש"ס בירושלים.

בנאום שנשא הערב חיים כהן מיד לאחר הצהרתו כחבר מועצה מן המניין אמר: "בראש ובראשונה אני רוצה להודות לבורא עולם על הזכות אשר נפלה בחלקי להיות משלוחי הציבור. אני רוצה גם להודות לחברי מועצת החכמים ובראשם האורים ותומים חכם שלום הכהן שליט"א. כמו כן אני מודה ליו"ר התנועה חברי וידידי הרב אריה דרעי שר הפנים, הנגב והגליל. לסיום אודה ליו"ר הסיעה ידידי הרב צביקה כהן סגן ראש העיר.

עוד הוסיף: דיברתי הערב עם הרב אפרתי על המינוי הזה והוא אמר לי משפט מאוד מרגש מה שמורנו הרב אלישיב היה אומר מתי שצריך להתפלל על משהו. "תתפלל שיהיה לך סיעתא דשמיא כי אם יש סיעתא דשמיא יש הכל ואם אין אין כלום".

לסיום אמר: "אני הולך יחד עם חבריי עם ידידי צביקה לחשוב כל יום מה הכי טוב שאפשר לעשות עבור תושבי העיר ומצביעי ש"ס".

חבר מועצת העיר שמואל מרציאנו פתח בנאומו: "כידוע, העולים מצרפת הם ציבור גדול מאוד בישראל ובמיוחד בירושלים, התרבות הצרפתית שונה מהתרבות הישראלית, ולכן הקליטה בסביבה הישראלית קשה מאוד ובמיוחד בתחילת הדרך. מתוך רגישות פתחתי לפני עשור שנים עמותה מיוחדת לעזרה ותמיכה לעולים הצרפתיים. יהודי צרפת בוחרים לעלות לישראל משני סיבות עיקריות, הראשונה היא אהבת הארץ וירושלים. והשניה מהאנטישמיות הגואה ברחבי צרפת ואירופה כולה.

נבחרי הציבור יודעים את הקושי והצרכים של העולים הצרפתיים בישראל והצורך לפעול למענם בכל התחומים. אבל מי שנרתם לכך, והוציא מהכח אל הפועל הוא יו"ר תנועת ש"ס, שלוחא דרבנן שר הפנים הנגב הגליל והפריפריה הרב אריה דרעי שליט"א. בכך שהחליט למנותיי כיוצא צרפת לחבר מועצת העיר ירושלים וכאן המקום והזמן להודות לו על כך.

כמו כן הודה לנשיא מועצת חכמי התורה ואמר: "ברצוני להודות לנשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט"א, ייתן ה' שיאריך ימים על ממלכתו וימשיך להנהיגנו מתוך בריאות איתנה.

מרציאנו הוסיף: "יעמוד על הברכה יו"ר הסיעה סגן ראש העיר הרב צביקה כהן שקיבלני בחמימות רבה והקדיש עבורי שעות רבות של יעוץ והכוונה. אברך את ידידי הרב חיים כהן שיחד נבחרנו לשרת את הציבור עם חבריי לסיעה הרב פיני עזרא והרב אברהם בצלאל. כולנו יחד נמשיך בעשייה מבורכת תחת הנהגתם וברכתם של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה ובראשם מרן ראש הישיבה שליט"א.

לסיום אמר: "בעוד כשבוע ימים נחגוג את חג הפורים, עם ישראל ניצל מגזירתו של המן הרשע רק בזכות האחדות. לא נחכה לשעת צרה כדי להתאחד, אלא מעתה נעבוד כולנו יחד ובשיתוף פעולה למען תושבי העיר.

הנציגים החדשים בעירייה הערב. צילום: יעקב כהן






































שס חיים כהן שמואל מרציאנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד