י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לחץ על המפלגות החרדיות: לא לכדורגל בשבת

התנועה למדינה יהודית במכתב בהול לחברי הכנסת החרדים והדתיים: "סכלו את מתן ההיתר הכללי בענף הכדורגל אותו מובילים רה"מ בנימין נתניהו והשר חיים כץ"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

חילולי השבת בענף הכדורגל בישראל: ביום ראשון תכריע הממשלה בנושא העברת סמכויות ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התקשורת צחי הנגבי, בפרשת מתן היתר עבודה למשחקי הכדורגל בשבת.

נתניהו מעוניין שהנגבי יהיה אחד משלושת השרים המרכיבים את הוועדה שמוקמת מכוח חוק שעות עבודה ומנוחה, המוסמכת להענקת היתרי עבודה בשבת. בכך ראש הממשלה מוריד מעצמו אחריות מלעסוק בעניין עקרוני וחשוב זה.

יודגש כי מאז 1960 לא כונסה הוועדה הבנויה מראש הממשלה, שר העבודה (שר העבודה והרווחה כיום) ושר הדתות. עוד יצוין כי מאז פירוק משרד הדתות ב-2003 לא הועבר סמכות שר הדתות לפי סעיף 12 לחוק שעות עבודה ומנוחה לשר לשירותי דת דוד אזולאי.

היועמ"ש בחוות דעתו בוחר "לא הכריע" בעניין העברת הסמכויות למשרד לשירותי דת, ובכך למעשה הוא הפקיע את סמכותו של השר דוד אזולאי כצלע שלישית בוועדה, הגם שנמסרו לו מרבית הסמכויות של שירותי הדת בישראל. מדובר בניסיון נואל לחטוף היתר כללי להעסקה פוגענית בענף הכדורגל ללא התנגדות מסתמנת מצד השר אזולאי, כשהשרים חיים כץ וצחי הנגבי כבר הביעו בפומבי את תמיכתם בהוצאת ההיתר.

בעקבות כך, התנועה למדינה יהודית דורשת במכתבה מהח"כים החרדים: "הינכם מתבקשים בזאת להתנגד לכל מהלך לכינוס הוועדה ו/או למתן היתר כללי לפעילות בשבת בענף הכדורגל. בכלל זאת, הינכם מתבקשים להתנגד להעברת סמכויות רה"מ נתניהו לשר הנגבי. כאשר המחוקק בחר להושיב את רה"מ בראש ועדה כזאת, שיש לה השלכות רוחב ציבוריות כבירות על צביון המדינה כולה, המחוקק התכוון כי רה"מ – הוא ולא אחר – ישקול ויכריע בסוגיה, ואם רה"מ היה מבין את גודל האחריות הציבורית המוטלת על כתפיו – הרי שעליו ועל כולכם להתנגד בכל תוקף להוצאת ההיתר, כאשר מבחינה משפטית תהיינה לו השלכות רוחב על כל ענפי הספורט האחרים ואף על תרבות המסחר בשבת".

בעקבות הסערה, פנה ח"כ בצלאל סמוטריץ לשרי הממשלה ובמכתב מנומק דרש מהם שלא להעביר להנגבי את הסמכויות, בסיום המכתב כתב סמוטריץ: "סיכומו של דבר, החלטה זו נראית יותר כמחטף שנועד לאפשר את כינוס הוועדה בהרכב חסר שתוצאותיו ידועות מראש ומבלי שיהיה בוועדה ולו נציג דתי אחד וכזה שיוכל להביא את עמדת הרבנות הראשית ולאפשר קיום דיון רציני ואמיתי בטרם ההחלטה האם לתת היתר עבודה לענף הכדור רגל בשבת או לא".

סמוטריץ הוסיף: "אשר על כן אבקשכם להתנגד להחלטה, לכל הפחות עד שבמקביל אליה תובא החלטה על העברת הסמכות שהוקנתה בחוק לשר הדתות אל השר לשירותי דת, דוד אזולאי".

האם המפלגות החרדיות יטילו וטו על מינויו של הנגבי או שיעלימו עין מהנושא הבוער של שמירת השבת? נמתין ליום ראשון.
שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד