י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מלחמת דציבלים בערד: חסידי גור הפעילו 1200 צופרי שבת בעיר

לטענת ראשי קהילת גור בערד, מתנכל ראש העיר למפעילי צופרי השבת בעיר, ובערב השבת הם לא הופעלו. בתגובה התבקשו כל חברי הקהילה, להפעיל צופר פרטי מחלון ביתם. גורם בחסידות ל'בחדרי': "גוררים אותנו למלחמות מיותרות אבל אנו ננצח"

הקריה החרדית בערד
הקריה החרדית בערד

המאבק בין חסידי גור לראש העיר ניסן בן חמו בערב עולה מדרגה, או לפחות עולה ברמת הדציבלים. הפעם על צופרי השבת, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

לאחרונה, לטענת חסידי גור בעיר הדרומית, בתקופה האחרונה עיריית ערד החלה להתנכל למפעילי צופרי המוזיקה המופעלים בכניסת השבת, כאשר בכל שבוע מצאה דרך נוספת להתנכל להם.

בשבועות האחרונים התקיימו מספר ישיבות עם משטרת ערד, וצוות העירייה בנוגע להפעלת הצופרים, כאשר בסופו של יום העירייה הסכימה להפעלת צופרי השבת.

אלא שברגע האחרון, לטענת גורמיםן בקהילה ל'בחדרי חרדים', ראש העיר ניסן בן חמו פוצץ את הסיכומים, ובשבת האחרונה צופרי השבת לא הופעלו.

בחסידות גור בעיר החליטו לא לשתוק, והורו לכל החסידים ביום שישי האחרון, להפעיל כל אחד מחלון ביתו מערכת שמע עם ניגוני שבת, דקות מעטות לפני כניסת השבת.


הקלטה אודות צופרי השבת בערד

בהודעה שהופצה לחסידים ביום שישי האחרון נאמר כך: "לאנשי שלומנו היקרים, ערב שבת שלום - בהמשך לתוכנית שפורסמה בקהל עם, בכינוס בחצר בית הכנסת המרכזי. הננו להזכיר ולבקש מציבור מקדשי שביעי, ליטול חלק בהפצת אור השבת בעירינו. כמו שנהוג בכל ערי ישראל, לעורר ולזרז הכניסת השבת ע"י הפעלת תזכורת קולית המזכירה על כך - ועל כן, בשעה חמש, דקות לפני כניסת השבת, מתבקש כל אחד בחלון ביתו הפונה לרשות הרבים, טייפ או כל מכשיר השמעה עם רמקולים בעוצמה מקסימלית, שישמיעו שירי שבת או כל ניגון יהודי אחר, ולהפעילו למשך מספר דקות בלבד".

גורמים בחסידות גור בעיר אומרים ל'בחדרי חרדים': "כמו שחסידות גור ניצחה במלחמת השלטים, כך חסידות גור תנצח במלחמת הצופרים".

לדבריהם: "מחסידות רגועה שלא חיפשה מלחמות, ולא רצתה לכבוש את העיר, אנו נגררנו לקרב אחר קרב בעל כורחנו, נמשיך לננצח. ונוכיח שראש העיר בן חמו שהבטיח לשמור על צביון העיר, בעצם הוא זה ששוחק את צביון העיר".

לסיום אומרים הגורמים: "השבת הופעלו 1,200 צופרים פרטיים מביתם של אנשי החסידות, במקום צופר אחד שפעל עד כה. ומעכשיו בכל יום שישי דקות לפני כניסת השבת, יופעלו צופרים פרטיים, עם מנגינה מסודרת כולל שעות הדלקת הנרות וכך יופעלו 1,200 צופרים פרטיים במקום צופר אחד, שיכול היה לפטור את המהומה".

עיריית ערד הגיבה שהיא מסרבת להתייחס לנושא. ,
חסידות גור ערד ניסן בן חמו צופרי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד