כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

האיומים נגד מרכזים יהודיים: בגלל סכסוך

נעצר חשוד בביצוע גל איומים על פצצות במרכזים יהודיים בארצות הברית. על פי האישום הוא שלח את האיומים כדי להפליל אדם עימו הסתכסך

צילום: ויקיפדיה
צילום: ויקיפדיה

תושב מיזורי נעצר במהלך סוף השבוע, בחשד שאיים טלפונית על פצצה בבנין נגד מרכזים יהודיים בארה"ב.

האף-בי-איי הודיע כי העצור חואן תומפסון חשוד בלפחות שמונה מקרים של איומים על פצצות נגד מרכזים יהודיים, על פי האישום הוא שלח את האיומים כדי להפליל אדם עימו הסתכסך.

ה-FBI הודיע ביום שישי כי תושב מיזורי נעצר בחשד ששלח איומים שונים על פצצות נגד מרכזים יהודיים בארה"ב. החשוד הוא חואן תומפסון מסנט לואיס שבמדינת מיזורי כבן 30 ועיתונאי לשעבר, הוא מואשם בעבירות סייבר (cyberstalking). לפי האישום, תומפסון שלח את האיומים בשמו של חבר לשעבר כדי לנסות להפלילו. הוא גם האשים אותו בחשבון הטוויטר שלו כי הוא רוצה לרצוח את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ,

ללא קשר למעצרו של חואן תומפסון מנהל ה-FBI ג'יימס קומי נפגש עם ראשי הקהילה היהודית ביום שישי, כדי לדון על העלייה האחרונה באיומים נגד מוסדות יהודיים.

מנהל ה FBI אמר בהצהרה כי "חקירת האיומים הללו היא בראש סדר העדיפויות", וכי "סוכנים ברחבי ארה"ב פועלים כדי לזהות ולעצור את האחראים".

עוד הוסיף "ה FBI מחויב להבטיח כי אנשים מכל הגזעים והדתות ירגישו בטוחים בקהילותיהם".

לאחר מעצרו של תומפסון, ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו פרסם הצהרה שבו הוא מודה לגורמי אכיפת החוק על מעצרו של החשוד בסדרת איומים כנגד מרכזים קהילתיים יהודים.

והוסיף "כאשר אתה תוקף מישהו בגלל מי שהם, או במי הם מאמינים או את מי שהם אוהבים, אתה תוקף את הדמוקרטיה שלנו".

מפכ"ל המשטרה של העיר ניו יורק ג'יימס אוניל הוסיף כי, "מעצרו של הנאשם מגיע אחרי מאות שעות של חקירות, אנחנו נמשיך לרדוף את אלה שמטילים חיתתם על אזרחי ארה"ב".
אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד