י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בשורה רעה להיי-טקיסטים: טראמפ מקשיח שוב את מדיניות ויזות העבודה

מדובר בדחייה של האפשרות לבצע הליך מזורז לטובת הארכת אשרה - או לצורך אישור למעבר בין מעסיקים • לפי רשות ההגירה האמריקאית, השהייה של ההליך יכולה להימשך חצי שנה

דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



חודש לאחר שפורסם כי הממשל האמריקאי גיבש צו נשיאותי שנועד להגביל את אשרות העבודה שעליהן נשענות חברות הטכנולוגיה, משרד ההגירה האמריקאי, פירסם הודעה חדשה, המעידה על הקשחה נוספת. על פי ההודעה, תוקפא האפשרות להעביר בקשות מסוג פרימיום להארכת אשרה מסוג H-1B, או בקשה להעברה בין מעבידים. מדובר בהליך פופולרי אותו חוסם כעת הממשל.

אשרת H–1B נמצאת בשימוש בקרב חברות אמריקאיות לצורך העסקת עובדים זרים בתפקידים שונים בתחומי המדע והטכנולוגיה, והיא מאפשרת התניידות בין מעסיקים — כלומר, עובד שמחזיק באשרה זו יכול לעזוב את מקום העבודה שבזכותו קיבל את האשרה, ולעבור למעסיק אחר בארה"ב. התנאי לקבלת אשרה זו הוא תואר ראשון במקצוע רלוונטי לתפקיד המיועד, והיא מוענקת לתקופה ראשונית של 3 שנים עם אופציית הארכה ל–3 שנים נוספות. אשרת H–1B מוענקת מדי שנה לכ–85 אלף איש מכל העולם.

במסמך החדש נכתב כי "החל מיום ה-3 באפריל, 2017, רשות ההגירה משעה את הליך הפרימיום באופן זמני עבור כל עתירות H-1B. השהיה זה עשויה להימשך עד 6 חודשים". ה-3 באפריל הוא התאריך שבו בדרך כלל מוגשות כלל הבקשות לאשרה, כאשר האפשרות להארכת ויזה או מעבר בין מעסיקים בהליך מזורז קיימת לאורך כל השנה. כעת, למעט הבקשות שיוגשו בחלון - לא יינתן הליך מזורז.

לדברי עו"ד צבי קן-תור ממשרד קן-תור עכו, המתמחה בדיני ניוד עובדים הדיווח הנוכחי להבדיל מהדיווחים הקודמים, הוא מאוד מוגדר, ולדבריו - נקודה כואבת. "בכל שנה יש 85 אלף איש שמקבלים אשרת H-1B אבל יש עוד כ-300 אלף איש, שממתינים לקבלת אישור להעברות בין מעסיקים ולחידושים של האשרה, וקבוצה זו היא הכפופה להקשחה החדשה". ההערעות הן כי ישנם כ-4,000-5,000 ישראלים השוהים בארה"ב עם אשרת H-1B.

לדברי קן-תור, מרבית הבקשות להארכת אשרה נעשות בהליך המזורז, על אף שהוא כרוך בתשלום של 1,225 דולר. “ברגע שמבטלים את האפשרות להליך מזורז (פרימיום), יווצר תור של חודשים, לעומת מענה תוך 15 ימי עבודה הנהוג כיום - ולדעתי זה נעשה בכוונת מכוון כדי שמעבידים יחפשו קודם כל עובדים אמריקאים.

בנוסף, מסביר קן-תור, כיום כאשר לעובד אשר עובר בין מעבידים יש אישור לעבוד מיום הגשת הבקשה ולא מיום קבלתה. “אם יחליטו שיש גם צורך לקבל את האישור, הרבה מעבידים יעדיפו עובדים אמריקאים כדי לא לחכות לאישורים”.
אשרות עבודה משרד ההגירה ארצות הברית דונלד טראמפ אשרת H–1B

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד