י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

חשיפת 'בחדרי' השמאל זועם על התקציבים

חשיפת "בחדרי חרדים", אודות אישור תוספת תקציבית לישיבות, מעוררת זעם רב בקרב הארגונים האנטי חרדים ובקרב הפוליטיקאים מהשמאל

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר

חשיפת "בחדרי חרדים", מעוררת זעם רב בקרב הארגונים האנטי חרדים ובקרב הפוליטיקאים מהשמאל.

לאחר שנחשף ב"בחדרי", כי מחר הממשלה צפויה לאשר תוספת תקציבית לישיבות של 52.5 מיליון שקל לשנה – ח"כ זהבה גלאון יו"ר מרצ נזעקת ומרימה גל של הסתה נגד המגזר החרדי.

בדברים שפרסמה גלאון היום ברשת החברתית, היא כותבת: "מחר הממשלה הולכת לשרוף עוד 52.5 מיליון שקלים מהכסף שלכם על תקציב הישיבות כדי "להתאים את סכום התמיכה למספר התלמידים בישיבות". בכך, יגיע תקציב הישיבות לשיא של כל הזמנים - 1.22 מיליארד שקל".

לדבריה, "התירוצים המשתנים לניפוח של תקציב הישיבות כבר הפכו למגוחכים, ונראה שמישהו שם בממשלה לא ממש מתאמץ כדי להצדיק את תוספות הכספים השערורייתיות האלה. כך למשל רק לפני חודשיים הממשלה שרפה 50 מיליון שקל כדי לממן חרדים מחו״ל שרוצים ללמוד בישיבות בישראל. סבסוד חרדים מחו״ל כדי שילמדו בישיבות בישראל - IN, הקמת חדר מיון בקרית שמונה – OUT".

"אני אפילו לא מצפה ממישהו בממשלה להתנגד", הוסיפה גלאון, "הם כבר התרגלו לסחור במיליארדים כדי לשמור על כסאות עור הצבי שלהם סביב שולחן הממשלה. אבל מפחיד לראות גם את האופוזיציה עסוקים בחישובים קואליציוניים עתידיים מכדי להילחם עבור הכסף הזה".

בנוסף, היא קוראת לגולשים "לעשות רעש" נגד התקציבים לחרדים: "השוחד הזה אפשרי בגלל שבמערכת הפוליטית מנחשים שזה לא מעניין אתכם מספיק, שתעברו על זה בשקט. אז בואו ננסה משהו קטן: שתפו את הפוסט הזה וכתבו מה אתם הייתם עושים עם 52.5 מיליון שקל. בואו נעשה ביחד רעש".

יחד עם הטקסט, פרסמה גלאון ברשת החברתית תמונה שבה נראים חרדים ועליה הכיתוב: "מה תעשו עם 50 מיליון?", הדברים גררו זעם רב בקרב הגולשים, ואחד מהם כתב לה: "זהבה, החרדים הם אנשים. לשים תמונה של חרדים אקראיים ש"לוקחים" לנו את הכסף זה מגעיל ואנטישמי ומתאים ליאיר לפיד בגלגול הקודם שלו ולא למי שמתיימרת להיות מנהיגת שמאל".

גלאון שראתה את התגובה נגדה, הגיבה: "אני מקבלת את הביקורת על התמונה. הבעיה היא, כמובן, לא חרדים. הבעיה היא שיש כאן תקציב שמתנפח והולך בלי שום קשר לצרכים אמיתיים, מטעמים קואליציוניים נטו, כשצריך להילחם כאן על כל שקל עבור תקציב הבריאות, החינוך, התרבות והרווחה. ואתה צודק, התמונה אכן לא משקפת את זה, וזה לא יחזור על עצמו".

גם בעמותת חדו"ש נזעקו בעקבות תקציב השיא לישיבות: "בתמורה לקניית קולות המפלגות החרדיות מוכנים שותפיהם לפגוע קשות בכלכלת המדינה ובעתידה, כמו גם בעקרון השוויון והסולידריות החברתית. מנהיגי המדינה מצהירים מעל כל במה על נאמנותם לצרכי המדינה והחברה ועל כך שהם המייצגים של רצון העם, אך מרימים ידיהם לגידול דרמטי של תקציבי הישיבות שמשמעותו מכה אנושה לאינטרס הלאומי לשלב את המגזר החרדי בשוק העבודה, וסטירת לחי למצביעיהם ולרוב הגדול בציבור הרוצה בצמצום תקציב הישיבות הבא מכספי משלמי המסים".

עוד אמרו בעמותה האנטית חרדית כי "אנו דורשים לבדוק אם פסקו הביקורות החיצוניות לבדיקת המספרים האמתיים של תלמידי הישיבות, אשר בשנים קודמות הביאו לגילויים מקוממים של דיווחים כוזבים ורשימות פיקטיביות".

כאמור, לאחר שהדברים נחשפו בשבוע שעבר, הבהיר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בשיחה עם "בחדרי חרדים" ואמר כי לא מדובר בכספים חדשים אלא בתקציב שסוכם עליו בהסכם הקואליציוני – ובגלל בעיות טכניות הוא טרם עבר.

לדבריו של גפני, "המצב כיום בממשלה הוא שאנחנו כל הזמן עם יד על הדופק בכדי לוודא שהכל יתבצע כפי שסוכם למען עולם התורה והישיבות, ושלא יהיו טעויות. זה תהליך שיגרתי שמתבצע כל הזמן, לבדוק אם חסר כסף והאם צריך לתקן טעויות", אמר ל"בחדרי חרדים".

יודגש, כי אף בהצעת המחליטים שתובא מחר לידי השרים בישיבת הממשלה, נכתב כי התקציב בא "לנוכח העלייה במספרי התלמידים בסוף שנת 2016, דבר שהביא להורדת הערך הכספי של נקודה לתמיכת במוסדות".

כאמור, ההחלטה מתקנת את סעיף 10 בהחלטת הממשלה מדצמבר 2016, שקבעה שתקציב משרד החינוך לצורך תמיכה במוסדות תורניים יעמוד על 1,171.5 מיליון שקל, בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018, ומעדכנת את תקציב התמיכה במוסדות התורניים לכל שנה לסך 1,224 מיליון שקל.



ישיבות משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד