כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

בבריטניה מודאגים: דאעש יפגע ביהודים

שרת הפנים בבריטניה: "היהודים באנגליה הם מטרה קלה ונוחה לארגון הטרור דאעש, מהסיבה שקל לזהות אותם"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון צילום: צילום מסך

"כיפה ופאה הם סממנים של אמונה, ומי שיתקוף אותם לא יצא מזה נקי", כך אמרה שרת הפנים הבריטית אמבר רוד, בפגישה עם ארגון CST היהודי הבריטי המאגד גופים המתמודדים עם איומים על מוסדות יהודיים בבריטניה,

שרת הפנים דיברה על הטרור העולמי בכלל והטרור בבריטניה בפרט, "אנחנו יודעים שהיהודים באנגליה הם מטרה קלה ונוחה לארגון הטרור דאעש, מהסיבה שקל לזהות אותם.

"יש התראות חוזרות ונשנות נגד תקיפת יהודים בבריטניה כל הזמן, אני נלחמת בזה והוספתי עוד תקציב של 13 מיליון פאונד להלחם בזה".

בנוסף הזכירה את הוונדליזם שחוללו אלמונים בבתי קברות יהודיים בארה"ב שבו הושחתו מאות מצבות בכמה מקומות במקביל ואמרה "זה מראה לנו שאנחנו צריכים להיות עירניים בכל נושא המלחמה באנטישמיות, אנחנו חייבים להגן על המדינה שלנו מטרור".

עוד הוסיפה השרה הבריטית "אני מודאגת מהעליה בפשעי השנאה נגד יהודים, בשנת 2016 היתה עליה של 36 אחוז במקרים לעומת השנה שלפני, רוב התקיפות היו נגד יהודים שהלכו בגלוי עם סממן יהודי כמו כיפה או פאה או שרשרת מגן דוד, שזה דבר שמראה על אמונה, ואנשים שיתקפו יהודים בגלל זה לא יצאו מזה נקי, התקציב שהוספתי למלחמה באנטישמיות זה בעיקר לשמירה על מוסדות ומבנים יהודיים".

בסיום הפגישה הוסיפה השרה מסר לקהילה היהודית: "אם אתה מרגיש מאויים אנחנו נקשיב לך, ואם אתה הופך לקורבן אנחנו נגן עליך, אנחנו רוצים שהיהודים הבריטים יקראו לאנגליה בית".

מקס היל מומחה בריטי לבטחון ולמלחמה בטרור הוסיף בנושא "בריטניה תחת האיום הגדול של טרור מאז 1970 שבה המחתרת האירית פעלה נגד הבריטים, מטבע הדברים היהודים הם מטרה לגיטימית לארגוני הטרור כי הם קלים לזיהוי".
בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד