כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כדורגל והשבת. פרסום ראשון ב'בחדרי': החרדים התנגדו ומינוי הנגבי ירד מסדר היום

ישיבת הממשלה הבוקר אמורה היתה להיו נקודת מפנה בכל הנושא של משחקי כדורגל בשבת - תפוח האדמה הלוהט שהיה בין הסיבות לעזיבת דרעי את משרד הכלכלה כשהתבק לתת לכך אישורים. בעקבות התנגדות החרדים, המינוי ירד מסדר היום הממשלתי

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: בעקבות התנגדות השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי ואורי אריאל, עניין העברת הסמכויות לשר צחי הנגבי בנושא היתר העבודה בשבת למשחקי הכדורגל – ירד מסדר היום של ישיבת הממשלה.

כפי שכבר דווח ב'בחדרי', הממשלה הייתה אמורה להכריע הבוקר, האם לאשר העברת הסמכויות מראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התקשורת הנגבי, בפרשת מתן היתר עבודה למשחקי הכדורגל בשבת. דבר שהשר דרעי התנגדו לו בעת שכיהן כשר הכלכלה.

ראש הממשלה ביקש להעביר להנגבי את הסמכויות בנושא, ושהוא יהיה אחד משלושת השרים המרכיבים את הוועדה שמוקמת מכוח חוק שעות עבודה ומנוחה, ומוסמכת להענקת היתרי עבודה בשבת.

הועדה עצמה לא התכנסה מאז שנת 1960 ומאז פירוק משרד הדתות ב-2003 לא הועברה סמכות שר הדתות לפי סעיף 12 לחוק שעות עבודה ומנוחה לשר לשירותי דת דוד אזולאי.

בנוסף, היועמ"ש בחוות דעתו בחר "לא להכריע" בעניין העברת הסמכויות למשרד לשירותי דת, ובכך למעשה הוא הפקיע את סמכותו של השר דוד אזולאי כצלע שלישית בוועדה, הגם שנמסרו לו מרבית הסמכויות של שירותי הדת בישראל.

מדובר בניסיון נואל לחטוף היתר כללי להעסקה פוגענית בענף הכדורגל ללא התנגדות מסתמנת מצד השר אזולאי, כשהשרים חיים כץ וצחי הנגבי כבר הביעו בפומבי את תמיכתם בהוצאת ההיתר.

בשבוע שעבר דווח ב"בחדרי חרדים" כי התנועה למדינה יהודית פנתה לח"כים החרדים ודרשה מהם להתנגד להעברת הסמכויות להנגבי.

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ פנה לשרי הממשלה ובמכתב מנומק דרש מהם שלא להעביר להנגבי את הסמכויות, בסיום המכתב כתב סמוטריץ: "סיכומו של דבר, החלטה זו נראית יותר כמחטף שנועד לאפשר את כינוס הוועדה בהרכב חסר שתוצאותיו ידועות מראש ומבלי שיהיה בוועדה ולו נציג דתי אחד וכזה שיוכל להביא את עמדת הרבנות הראשית ולאפשר קיום דיון רציני ואמיתי בטרם ההחלטה האם לתת היתר עבודה לענף הכדור רגל בשבת או לא".

הסערה החלה לפני כשנה וחצי, אז פסקה השופטת בית הדין לעבודה אריאלה גילצר כי אין היתר לשחק כדורגל מקצועני בשבת, והעסקת שחקנים בשכר בשבת היא מעשה פלילי. מאז 'תפוח האדמה הלוהט' הזה, כפי שהוא מוגדר במסדרונות הפוליטיים עובר מיד ליד ואף אחד אינו רוצה להכריע בו.

השרים החרדים אינם מוכנים להתיר במו ידיהם חילול שבת ששופטת קבעה שאינו חוקי. מנגד, שרים חילונים חוששים לגדוע הרגל ישראלי נודע של משחקי כדורגל בשבתות. יצויין כי בשנים האחרונות בחלק מהקבוצות הבכירות בישראל, כמו ביתר ירושלים, משתדלים להמנע מחילולי שבת ולקבוע את המשחקים במועדים אחרים.

בפסק הדין של השופטת היא קבעה "כרגע אין לכם היתר לעבוד בשבת. אתם פועלים בניגוד לחוק. תבקשו משר הכלכלה היתר לכך. אם לליגת העל אין אפילו היתר העסקה בשבת, לפי החוק במדינת ישראל אתם לא יכולים לעבוד בשבת. אני לא אתן לכך הכשר, לא אתן אישור למעשה פלילי".
כדורגל ושבת הנגבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד