כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שקט לשנתיים: התקציב לישיבות הוכנס לבסיס

גם 52 המיליון שקלים שנוספו לתקציב הישיבות אושרה בממשלה, על אף זעקות החמס של זהבה גלאון. הבשורה הנוספת, האישור הוא בבסיס התקציב, אבל רק עד סוף כהונת הממשלה הנוכחית

איציק כהן ומשה גפני. צילום: פלאש 90
איציק כהן ומשה גפני. צילום: פלאש 90

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים': הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה, הציג סגן שר האוצר איציק כהן מטעם משרד האוצר את תקציב הישיבות המוגדל, אשר יעמוד על סך מיליארד ו-224 מליון שקלים בכל שנה, תוספת של 52.3 מליון שקלים לתקציב הישיבות, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'. מאחורי ההישג הגדול עומדת התעקשותו של ח"כ גפני להחזרת ערך הנקודה לשוויה כבשנת 2012.

כהן אמר כי "אני שמח שהממשלה אישרה פה אחד את הגדלת תקציב הישיבות שהוא למעשה התאמה של סכום התמיכה למספר התלמידים. ההגדלה באה בהתאם להסכם הקואליציוני שחתמנו עם כניסתנו לממשלה, ואני שמח שהממשלה עומדת בהתחייבויותיה".

קודם לכן הבוקר, התייחס יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לתקציב המוגדל ולהסתה ברשת נגד החרדים בעקבות פוסט שכתב יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון, "חבל שזהבה לא התקשרה אלי, הייתי מסביר לה בדיוק מה הם הכספים הללו, אין בהם שום חידוש", אמר גפני לדוד חכם ברשת מורשת.

לדבריו של גפני, "התקציב המוגדל הוא חלק מההסכם הקואליציוני, אבל גם בלי ההסכם הוא היה צריך להיות מאושר. גם יהודים שאינם חרדים צריכים לרצות שהמדינה תתמוך בלומדי תורה", אמר גפני והוסיף כי "בשנתיים הבאות לא נשמע יותר על תקציב הישיבות. דרשתי והצלחתי שהכניסו אותו לבסיס התקציב".

גפני גם טען כי "אני מכיר את תקציב המדינה על בוריו, ורק כשזה מגיע לישיבות מחפשים והתקשורת החילונית עושה כותרות. כשמשרד החינוך מעלה את המשכורות למורים אף אחד לא מדבר, רק על הישיבות".
תקציב הישיבות ערך הנקודה בסיס התקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד