כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בזכות טראמפ: באפט הימר על הבנק הזה, והכפיל את כספו פי ארבעה

המשקיע המיליארדר ביצע השקעה של 5 מיליארד דולר בבנק אוף אמריקה ב-2011; המניה טיפסה ב-40% בשלושת החודשים האחרונים ודחפה את שווי ההשקעה של באפט לשווי של 20 מיליארד דולר

  • ז' אדר התשע"ז
וורן באפט. צילום: פלאש 90
וורן באפט. צילום: פלאש 90



וורן באפט בוודאי לא שמח כשדונלד טראמפ נבחר לנשיאות, אבל הוא הצליח להרוויח הרבה מאוד כסף מכך, בזכות השקעה אחת במיוחד. ההשקעה הזאת היא מניית בנק אוף אמריקה, שזינקה מאז ה-8 לנובמבר ב–40% - מהמניות המצליחות ביותר בוול סטריט מאז זכייתו של טראמפ.

ב-2011 השקיע באפט בבנק אוף אמריקה 5 מיליארד דולר באמצעות חברת האחזקות שלו, ברקשייר האתוויי. היה זה תזרים מזומנים שסיפק לבנק גם זריקת חמצן פיננסית חיונית וגם צעד של בניית אמון מחודש לבנק מצד המשקיע הידוע ביותר בארה״ב, בתקופה קשה במיוחד שחווה הבנק אחרי המשבר הפיננסי. בנק אוף אמריקה היה אחד הנפגעים הקשים מהמשבר, וכמו כן הודה בהונאת משכנתאות בהיקף גדול, עליה שילם ב-2014 קנס של 14 מיליארד דולר.

מאז ההשקעה של באפט, מניית הבנק רשמה מגמה עקבית של עליות, במקביל למגזר הפיננסים כולו. היא נסחרת כעת במחיר של 24.2 דולר למניה, כשב-12 החודשים האחרונים היא הכפילה את ערכה.

על ההשקעה שלו ב-2011 דרש באפט מניות מועדפות (preferred stock) בתשואה שנתית של 6% - כלומר 300 מיליון דולר. בנוסף לכך, הבנק סיפק לו אופציות לרכישת 700 מיליון מניות במחיר של 7.14 דולר למניה, שניתנות למימוש בכל זמן עד אמצע 2021.

האופציות האלה התבררו כבעלות ערך אדיר לבעליהן מאז הבחירות לנשיאות. מאז ההשקעה של באפט, רק לפני שנה, בפברואר 2016, שווין עמד על 2.8 מיליארד דולר. בתחילת נובמבר ערכן כבר טיפס ל-6.3 מיליארד דולר, והיום, לאחר הראלי המרשים של מניית בנק אוף אמריקה מאז הבחירות לנשיאות, הן זינקו לשווי של 11.9 מיליארד דולר.

ההימור של באפט השתלם בענק. השקעה של 5 מיליארד דולר הוכפלה פי ארבעה בתוך שש שנים, וכיום היא שווה 20 מיליארד דולר. ספק אם היא תהפוך את באפט לתומך של הנשיא המיליארדר, אבל בחירתו העשירה את כיסו של המשקיע המיליארדר בעוד כמה מיליארדים.
דונלד טראמפ בנק אוף אמריקה וורן באפט ברקשייר האתוויי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד