י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

היום של החברה קדישא: ז' אדר

עשרות עובדי חברות הקדישא מירושלים והסביבה התאספו לאירוע הוקרה והתחזקות, לרגל ז' אדר - היום בו נוהגים אנשי החברה קדישה לצום - מול הר הזיתים בירושלים • ראש מועצת בתי העלמין סקר בפניהם את פעילות החברה קדישא בבתי העלמין בירושלים

היום של החברה קדישא: ז' אדר
אלי קובין

עשרות עובדי חברות הקדישא מירושלים והסביבה התאספו לאירוע הוקרה והתחזקות, לרגל ז' אדר, מול הר הזיתים בירושלים.

הרב הלל הורוביץ ראש מועצת בתי העלמין ירושלים, פתח את דבריו בדברי ברכה לרגל התאספות החשובה לקראת ז' באדר - יום פטירתו של משה רבינו ע"ה. יום בו נוהגים אנשי החברה קדישא לצום.

הרב הורוביץ מסר בפני הנוכחים סקירה על פעילות מועצת בתי העלמין בירושלים - הר הזיתים, הר המנוחות ובית הלווית שמגר. "בעניין הר הזיתים, אנחנו זוכים לכונן שינוי משמעותי", אמר הורוביץ. "המועצה לקחה על עצמה לטפל בעניין מתוך תפיסה ביטחונית וחינוכית. המועצה יוזמת מידי חודש בחודשו, אירוע המביא ציבור רב אל הר הזיתים".

שר הדתות דוד אזולאי, שיבח את פעילות הקודש. "אני מכיר ומוקיר את הפעילות שאתם עושים. רק מי שמכיר, יודע להעריך. במעמד זה, אני חייב להודות להנהלת מועצת בתי העלמין בראשות הרב הלל הורוביץ על עשייתם. היום יותר ברור מתמיד שרק נוכחות מסיבית בהר הזיתים תגרום לתחושת ביטחון באזור".

לאחר מכן נשא דברים, רבה של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן: "יש לי זכות להשתתף באירוע שמאחד את כל חברות הקדישא- האחדות חשובה. כל העוסקים בפעילות החשובה יבורכו מפי עליון ושנזכה בקרוב לתחיית המתים במהרה.

רבה של ירושלים הראשון לציון רבי שלמה משה עמאר דיבר על החשיבות הגדולה של המקום בו אנחנו נמצאים - מעל פסגת הר הזיתים בו רואים את מקום המקדש, והודה לכל העוסקים במלאכת הקודש.

צילום: אלי קובין


















חברה קדישא הר הזיתים הרב שטרן הלל הורביץ ז אדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד