י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סגירת מעגל: הרבי מליז'ענסק רכש בניין סמוך לציון

הרבי מליז'ענסק סגר מעגל לאחר שרכש בסכום עתק את בית מדרשו של סביו בעל ה'נועם אלימלך' מליז'ענסק זיע"א בפולין

סגירת מעגל: הרבי מליז'ענסק רכש בניין סמוך לציון

הצאצא גאל את בית המדרש של סבו בעיירת ליז'ענסק: בית הכנסת בעיירת ליז'ענסק שפולין שימש את הצדיק הנודע רבי אלימלך מליז'ענסק בעל הנועם אלימלך, ובמרוצת השנים שימש גם את רבי אלחנן ווייסבלום שמילא מקום אבותיו צדיקי בית ליז'ענסק באדמו"רות. הרבי ר' אלימלך בן ר' אלעזר בן ר' נפתלי בן ר' אלעזר בן רבן של ישראל הרבי ר' אלימלך מליזענסק זי"ע.

רבי אלחנן היה מפורסם בקדושתו וענוותנותו והנהיג את בית מדרשו "נועם אלימלך" שם התפללו מסלתה ושמנה של חסידי ליז'ענסק. ברשותו היה המפתח לציון שם נטמן לאחר פטירתו. ישנם עוד שרידים מוצלים מאש יוצאי ליזענסק ומתפללי בית המדרש הזוכרים ומזכירים בערגה את קדושתו ואת קדושת בית מדרשו.

ביום כ"ד שבט, פקד את ציונו נכדו ממשיך שושלת בית ליזענסק האדמו"ר רבי דניאל רוקח שליט"א מליז'ענסק, ביחד עם קבוצת חסידים שהשתטחו על הציון הקדוש של האדמו"ר מהר"י מבעלזא זי"ע בעיר בעלזא שבאוקראינה ביום היארצייט כ"ג שבט.

מזה שנים רבות שקבוצת עסקנים בראשות האדמו"ר מליזענסק מנסים לגאול את בנין בית המדרש המקודש. ובהשגחה פרטית וסייעתא דשמיא איסתייעא מילתא, ביום כ"ד שבט בו חל יום ההילולא של האדמו"ר האחרון. הבנין חודש בשנים אחרונות ע"י תושב מקומי ובו נמצא שטח מסחרי המתאים להיות בית מדרש רחב ידיים. בקומות העליונים ישנם דירות מרווחות שיוכלו לאכלס את המבקרים הרבים. בצמוד לבניין ישנו מגרש ענק המשמש כיום את ארגון "הכנסת אורחים - ליזענסק" ביומי דהילולא.

כאמור החוזה נחתם על ידי נכדו האדמו"ר מליזענסק בעיר לאנצוט אצל עו"ד ונוטריון. יצויין, שהמוכר התעקש לסגירה מהירה עם תשלום מלא, ולמרות הקושי הניצב לפניו לא נמנע האדמו"ר מליזענסק מלהסכים לתנאי המקח שהציב המוכר, שכן יתכן מאוד שהזדמנות כזו לא תחזור ח"ו. האדמו"ר שילם מיד את המקדמה והתחייב לסגור בהקדם, כדי להציל ולגאול את המקום הקדוש שיוכל לשמש את המוני הבאים להשתטח על הציון בכל ימות השנה.
.
בהיוודע הבשורה מגאולת המקום הקדוש ומרכישת מקום לתועלת המוני, הודיעו נדיבי עם ברצונם לרכוש לעצמם זכות בגאולת המקום הקדוש ולסייע להמוני העולים לציון, ומקווים שמהם יראו וכן יעשו עוד נדיבי עם, ובכך יזכו לברכות וזכות קודש הקדשים הרבי רבי אלימלך זי"ע ויזכו להבטחתו להכיר טובה לכל המסייעים לנכדיו, שבוודאי יחול על למסייעים לנכדו העושה גדולות ונצורות למענו ולמען צדיקי השושלת.























ליזענסק רכישה פולין סגירת מעגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד