י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שנה לאסון 'אוטובוס המוות'; הדילמה קורעת הלב של בני הזוג קסטלניץ: "הרבנים יכריעו"

שנה לאסון "אוטובוס המוות", בו נהרגו שישה בני אדם וכעשרה נפצעו, מתברר כי הפצעים הנפשיים והפיזיים טרם הגלידו. קובי קסטלניץ, בעלה של שרי שפרלינג שנפצעה באסון, מספר ל'בחדרי חרדים' על הדילמה הגדולה בפניה הם ניצבים: "הרבנים יכריעו"

חתונת בני הזוג קסטלניץ (קובי שירה)
חתונת בני הזוג קסטלניץ (קובי שירה)

שנה לאסון "אוטובוס המוות", בו נהרגו שישה בני אדם וכעשרה נפצעו, מתברר כי הפצעים הנפשיים והפיזיים של הפצועים טרם הגלידו. בראיון מיוחד ל"בחדרי חרדים" מספר קובי קסטלניץ, בעלה של שרי שפרלינג, שנפצעה באורח קשה באסון - אז עוד היו מאורסים, על הדילמה הגדולה בפניה הם ניצבים.

שרי שפרלינג, שכאמור הייתה מאורסת בעת התאונה לקובי קסטלניץ, נפצעה באורח קשה. בעולם היהודי כולו נישאו תפילות לרפואתה ולפני כחצי שנה עברה בהצלחה ניתוח ברגל ימין וברזלי הקיבוע הורדו במהלך הניתוח. מאז הספיקו השניים להינשא, אך הפצעים טרם הגלידו וכעת הם עומדים בפני דילמה קורעת לב.

"למרות הקושי, אנחנו חיים יום יום באמונה מלאה" מספר קסטלניץ בראיון מיוחד ל"בחדרי חרדים". "אנחנו חיים במסלול של בית חולים-בית, בית-בית חולים, לסירוגין. אני מרבה להיות לצידה של שרי ולעזור לה וגם לשלב את הלימוד בכולל".

כאמור, קסטלניץ חושף את הדילמה הגדולה בפניה הם עומדים. לדבריו, "המצב הרפואי של שרי לא פשוט בזמן האחרון. יש מחלוקת בין הרופאים בבית החולים אסף הרופא האם לבצע טיפול כירורגי ביד ימין, היד שנפגעה קשה באסון".

קסטלניץ מוסיף, "רופא אחד אומר שחובה לעשות את הטיפול ביד וכי זו הדרך היחידה לשקם אותה. מנגד, רופא אחר טוען בתוקף שאסור לעשות את הטיפול המדובר כי זה יכול לחסל את היד".

לדבריו, ההחלטה בסופו של דבר תתקבל בבתי גדולי ישראל: "צריכים הרבה תפילות, רק זה יעזור. נלך השבוע למספר רבנים להתייעץ איתם האם לעשות את הטיפול. מה שהם יכריעו - כך יהיה".

שבועות ספורים אחרי האסון התראיינת ל'בחדרי חרדים' ושיחזרת את אשר אירע שלב אחר שלב. שנה אחרי - אתם עדיין חווים את רגעי התאונה?

"כן. הכל קשה מאוד. שרי עדיין בטראומה מהאסון. זה דבר שמלווה אותנו יום יום, מהדהד בבית כל הזמן, אבל החיים ממשיכים בצל כל זה. למרות הקושי, שרי מרבה ללכת להתפלל בקברי צדיקים ובכותל".

על עונשו של נהג האוטובוס חיים ביטון, שקיבל 4 שנות מאסר בלבד, אומר קובי: "לא עסקנו בזה. אנחנו מתמקדים בהחלמתה של שרי. זה לא יעזור לנו אם יקבל עונש או לא - אנחנו משלמים את המחיר. זה תשלום מתמשך ולא חד פעמי. שרי ניצלה בנס שלא מובן מאליו. אנחנו כואבים יום יום את כאבם של ששת הרוגים".

אתה עצמך עברת תאונה לפני כמה חודשים, חודש לפני החתונה, איך אתה מרגיש היום?

"המצב הרפואי שלי גם לא כל כך טוב. הפציעה בתאונה מפריעה לי לתפקוד עד היום. כעת אני עובר סדרת בדיקות מדי שבוע והרופאים מנסים למצוא פתרון כדי שאוכל לתפקד באופן רציף".

יש לך מסר להעביר לציבור?

"כל מה שקרה לי ולשרי זה השגחה מלמעלה, הכל משמיים. אין ספקות בכלל. מבקש שהציבור יתפלל לרפואתינו. התמיכה מהציבור ועם ישראל זה מאוד משמח ומעודד. לא כל כך שמחנו שהיה סיקור לחתונה שלנו, אבל לא יכלנו לברוח מזה".

כזכור, בתאונה הנוראה בכביש מספר 1 נהרגו יעקב חשין ז"ל (27), שהיה בדרכו לפגישת שידוך, ישראל וינברג ז"ל (26), שנסע לחתונת בן דודו, חנה פרנקל ע"ה (23) שהייתה בדרכה לחגוג יום נישואין שני עם בעלה - שנפצע באורח קל, לוי יצחק אמדדי (17) מיבנאל, לאה מלמוד ע"ה (61) ואהרן מרדכי כהן ז"ל (18) מירושלים.
אוטובוס המוות שרי שפרלינג קובי קסטלניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד