כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חשיפה: בחור חרדי שבת רעב בכלא צבאי

בחור חרדי שאולץ להתגייס לאחר שלא היו בידו מסמכים המסדירים את מעמדו כבן ישיבה וסירב, נכלא בכלא צבאי, לאחר שפתח בשביתת רעב הושם בבידוד והוא שוהה שם זה היום החמישי • פרקליטו ל'בחדרי': מתברר שצום של שלשה ימים לא מספיק לשלטונות הצבא בשביל לדאוג למצבו הרפואי של בחור אחד"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

בחור חרדי שאולץ להתגייס לאחר שלא היו בידו מסמכים המסדירים את מעמדו כבן ישיבה וסירב, נכלא בכלא צבאי, ונמצא בבידוד זה היום החמישי.

בחור ישיבה חסידי מירושלים התייצב לאחרונה בלשכת הגיוס לאחר שזומן להתגייס. בידי הבחור לא היו מסמכים המסדירים את מעמדו כבן ישיבה, בעקבות כך חויב להתחיל בהליכי גיוס. במהלך שהותו בלשכת הגיוס ביקש שרופא יבדוק אותו בשל בעיות בריאותיות, אך סורב - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הבחור, שסירב להתגייס, נשלח לעשרה ימי מחבוש בכלא 6, גם שם ביקש לראות רופא או פסיכיאטר. משבקשתו סורבה - הוא פתח ביום שלישי שעבר בשביתת רעב ובעקבות כך הוכנס לאגף בידוד.

לדברי בני משפחתו, לאחר שלושה ימים שלא הכניס מאכל או שתיה לפיו, ביום שישי הפסיק את שביתת הרעב. אולם למרות זאת, הוא לא הוצא מאגף הבידוד ועדיין שוהה שם עד לשעה זו.

"ביום שישי שכרנו את שירותיו של עורך הדין שטאובר, הוא שוחח איתו טלפונית ועל פי התרשמותו מצבו הרפואי אינו תקין" אומרים בני המשפחה ל'בחדרי חרדים'. "הוא הפסיק את שביתת הרעב ביום שישי, אולם למרבה ההפתעה בצה"ל לא ראו לנכון להוציאו מהצינוק ועדיין לא איפשרו לרופא לראותו".

בניגוד לדבריהם, אומרים בצה"ל כי "מדובר במי שלא שיתף פעולה עם רשויות הגיוס ונכלא בגין השתמטות של חודשיים. הנ"ל קיבל טיפול בהתאם לנדרש, ובנוסף נפגש עם רבו בנושא מזון ושתיה. בסוף השבוע נשאר באגף הבידוד לצורך השגחה, נושא הישארותו באגף יבחן היום בשנית".

גורמים צבאיים אומרים ל'בחדרי' כי ביום חמישי אחר הצהרים הוא הפסיק לשבות רעב ונפגש עם פסיכיאטר. "הוא הושם בבידוד לצורך השגחה" הוסיף הגורם.

פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר הגיב לפניית 'בחדרי' ואמר: "עוד מספר ימים נקרא כולנו את דברי אסתר המלכה, אשר ביקשה 'צוּמוּ עָלַי וְאַל-תֹּאכְלוּ וְאַל-תִּשְׁתּוּ שְׁלֹשֶׁת יָמִים לַיְלָה'. תחינתה של אסתר התקבלה, אך מתברר שצום של שלשה ימים יכול אולי להעביר גזירת שמד על עם שלם, אבל הוא לא מספיק לשלטונות הצבא בשביל לדאוג למצבו הרפואי של בחור אחד". עו"ד שטאובר מוסיף: "מצער לראות שככה ייעשה לבחור, ולמגזר, אשר הצבא לא חפץ ביקרו. וכדברי אסתר: 'כַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי, אָבָדְתִּי'".
שביתת רעב כלא צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד