כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חשיפה: מכתב הבהרה לליצמן מנע פיצול פנים חרדי בירושלים

"אני נאמן לשר הרב ליצמן. הוא זה שפעל למינויי כחבר מועצה" כתב מוביל מאבק השבת בירושלים יוחנן ויצמן לשר הבריאות זאת כדי לבלום אפשרות לפיצול בעמדה החרדית בישיבת וועדת הכספים השבוע, "אינשי דלא מעלי רוצים למוסס את מאבק השבת"

ליצמן. צילום: אורי לנץ פלאש 90
ליצמן. צילום: אורי לנץ פלאש 90

מוביל מאבק השבת בירושלים חבר המועצה יוחנן ויצמן שיגר הבוקר (ראשון) מכתב הבהרה לשר הבריאות יעקב ליצמן, בו הוא מיישר עמו קו, כמנהיג ה'סיעה המרכזית' וסמכות העל הפוליטית. המכתב שמתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", נועד למנוע אפשרות של פיצול בכוח ובעמדה החרדית, לקראת שתי ישיבות חשובות שצפויות להתקיים השבוע, הנוגעות לעתיד חילולי השבת בירושלים, זאת לאור ציטוטים שונים שפורסמו בשמו של ויצמן, ואותם הוא מכחיש במכתבו לליצמן.

ההתפתחות באה בעקבות מאבק השבת בבירה שנחשף ב"בחדרי חרדים". הנציגים החרדים נמצאים כעת בעמדת כוח, זאת לאחר שראש העיר ניר ברקת זקוק לתמיכתם בהעברת התקציב העירוני, שבכדי שיאושר הוא נדרש לעבור בהצלחה את ישיבת ועדת הכספים שתתקיים השבוע ביום רביעי.

בשלב זה הנציגים החרדים בעירייה מתעקשים שלא להסכים להעברת התקציב, הם דורשים סעיף שיתנה מראש כי העירייה לא תממן מתקציבים עירוניים חילולי שבת. הדרישה המרכזית ממנה חושש ברקת. לטענתם: שבענו מהבטחות, אם נפסיד עכשיו את הכוח האפקטיבי שיש לנו ביד, לא נוכל להחזיר את הגלגל אחורה.

בעקבות כך, נקבעה פגישת ראשי המפלגות החרדיות, יום קודם, ביום שלישי, עם צוות ועדת הסטטוס קוו, אמנון מרחב – מנכ"ל העירייה ועו"ד יצחק מירון. בישיבה הזו ברקת מעוניין להגיע לסיכומים שיאפשרו את העברת התקציב בתמיכת הנציגים החרדים במועצה.

כאמור, במכתב ששיגר הבוקר ויצמן לליצמן הוא מתייחס לפרסומים אמש – על פיהם - כאילו קיימים מדנים בתוככי חסידות גור, בינו ובין שר הבריאות, "שלוחא דרבנן ושלוחא דידן, שר הבריאות הרב יעקב ליצמן הי"ו, השלום והברכה", כתב ויצמן בפתח מכתבו שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים".



"צר מאוד היה לי לשמוע אמש כי הפיצו בשמי כביכול דיברתי בעיריית ירושלים בענינך ובעניין היחסים הציבוריים בגור", כתב ויצמן לשר הבריאות, "הדברים הללו הם שקר וכזב ולא אמרתי דבר מעבר לכך שהתבטאתי כי אני מוביל את 'מאבק השבת' בירושלים".

ויצמן מוסיף במכתבו: "יתירה מזו, פניתי מיד למי שהפיץ את הידיעה והכחשתי את העניין נמרצות, אף הבהרתי לו כי אני נאמן לשר הרב ליצמן וכי הוא זה שפעל למינויי כחבר מועצה. לאור זאת, דרשתי ממנו שימחק את הידיעה אולם הוא סירב. ככל הנראה יש לו אינטרס ברור נגד 'מאבק השבת'.

בנוסף הוא כותב כי "משום 'והייתם נקיים' הנני להצהיר בזה ולגלות דעת, כי מקורם של השמועות והפרסומים הוא באינשי דלא מעלי, שכל מטרתם היא למוסס את 'מאבק השבת' בירושלים, ולשם כך הם לא בוחלים במאומה, כולל הפצת בדותות, שקרים וחצאי אמיתויות, מהסוג הגרוע ביותר, כפי שעשו גם בנידון דידן, וזאת כדי לסכסך בין נציגי הציבור הפועלים למען כבוד שמים".

"אני תפילה ותקווה כי מאמציהם לא יצליחו וכי נמשיך לעמוד יחד על משמר קדשי ישראל", מסיים חבר מועצת העיר את מכתבו לליצמן.

עדכון 17:50 - כעת בירושלים, מתכנסים יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, רבני דגל התורה, חברי המועצה ומזכיר הסיעה הירולשמית איציק ברנר, בכדי לדון בנושא מאבק השבת, לקראת מפגש ראשי המפלגות החרדיות ביום שלישי השבוע.
יעקב ליצמן יוחנן ויצמן מאבק השבת בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד