כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פרסום ראשון: צו סגירה לפאב המפלצת

בית המשפט נעתר לבקשת עיריית ירושלים והוציא היום צו סגירה לפאב המפלצת בקרית יובל שהפך לסמל מאבק השבת בבירה • בקשת העיריה הגיעה לאחר שמנהלי הפאב, הודיעו כי ימשיכו להפעיל את המקום ולחלל את השבת וכפי שהיה בשבועות האחרונים, נגד דעתו של סגן היועץ המשפטי של העירייה

גן המפלצת בקרית יובל. צילום: מיכל פתאל, פלאש 90
גן המפלצת בקרית יובל. צילום: מיכל פתאל, פלאש 90

בית המשפט נעתר לבקשת עיריית ירושלים והוציא היום צו סגירה לפאב המפלצת בקרית יובל שהפך לסמל מאבק השבת בבירה.

כאמור, לפני כחודש, הגישה העירייה בקשה לבית המשפט בקשה לצו סגירה מיידי למקום, בגין הפעלת עסק ללא רישיון. השופטת דחתה את הבקשה והורתה על קיום דיון במעמד שני הצדדים.

בקשת העיריה הגיעה לאחר שמנהלי הפאב, הודיעו כי ימשיכו להפעיל את המקום ולחלל את השבת וכפי שהיה בשבועות האחרונים, נגד דעתו של סגן היועץ המשפטי של העירייה חיים נרגסי.




כבר אז, לאחר שנודע כי מנהלי המקום מתכוננים לקיים בו אירועים בשבתות, שיגר נרגסי מכתב למנהלי המקום, "מפרסום באתר הפייסבוק", כתב נרגסי, "התברר כי בכוונתכם לקיים אירוע, הכולל מוזיקה והגשת אוכל ושתיה, וככזה הרי שהוא טעון רישיון עסק בהתאם לחוק רישוי עסקים עסקנים".

נרגסי ציין במכתבו כי "הריני להודיעכם, למען הסר ספק, כי אין רישיון עסק למקום, אמנם הוגשה בקשה לרישיון עסק, אולם טרם הושלם תהליך רישיון העסק ואף היתרים זמניים שניתנו על ידי חלק גורמי הרישוי – פקעו זה מכבר. אשר על כן, והואיל והפעלת עסק ללא רישיון אסורה על פי דין הרי שככל שיתקיים האירוע – תבוצע אכיפה בהתאם למדיניות העירוניות", כתב לסיום.

יצוין, כי הפאב עצמו אינו מצוי באזור בו מתגוררים חרדים, אולם עסקני הקהילה טוענים כי בעוד שהעירייה והמנהל הקהילתי מסרב להעניק שטחים ומבנים עבור מוסדות ציבור חרדיים, בטענה כי ההקצאות אינן חוקיות, הם מעלימים עין ואף מעודדים פעילות בלתי חוקית של הפאב בשבתות.
פאב המפלצת קרית יובל שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד