ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הדוד הגדול הכריז: זו חלוקת התפקידים בין האחיינים לבית אדלשטיין

חלל גדול הותיר אחריו הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל, מי שכיהן כרבה של רמת השרון ב-60 שנה האחרונות. כעת, עם סיום השבעה לפטירתו, הודיע אחיו הגדול, הגרי"ג אדלשטיין, על חלוקת התפקידים בין בניו של רבי יעקב זצ"ל

הגרי"ג אדלשטיין. צילום: שוקי לרר
הגרי"ג אדלשטיין. צילום: שוקי לרר

חלל גדול הותיר אחריו הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל, מי שכיהן כרבה של רמת השרון ב-60 שנה האחרונות. כעת, עם סיום השבעה לפטירתו, הודיע אחיו הגדול, הגרי"ג אדלשטיין, על חלוקת התפקידים בין בניו של רבי יעקב זצ"ל.

ההכרזה נעשתה בעצרת המספד שנערכה הערב (ראשון) בבית הכנסת ברמת השרון, בה הכריז אחריו הגרי"ג אדלשטיין ששני אחייניו, בניו של הגר"י זצ"ל, יכהנו ברבנות העיר.

בהכרזה בהספדו אמר הגרי"ג: "האבא ר' צבי יהודה היה הרב ברמת השרון, אחר כך המשיך אותו ר' יעקב זצ"ל, ועכשיו גם ימשיכו הבנים ר' צבי יהודה ור' אברהם שאול שיחיו".

הגרי"ג אדלשטיין לא פירט מי יכהן כרב העיר ומי יכהן כרב הקהילה, אך עם פטירתו נודע כי הבן ר' אברהם שאול, ראש ישיבת 'בני ראם', מחזיק בכתב מינוי לרבנות, והוא ימונה לרב העיר בבחירות שייערכו בקרוב. במקביל, הבן ר' צבי יהודה יכהן כרב בית הכנסת המרכזי 'גאולת ישראל' וימונה לרב הקהילה של אביו. כזכור, כבר בהספד במסע ההלוויה הכתירו אותו הגבאים לראש הקהילה.

יצוין שגם הבנים ר' יצחק ור' חיים אדלשטיין מכהנים כבר כרבני בית כנסת ושכונות ברמת השרון - ר' יצחק משמש כרב בית הכנסת גולן, ור' חיים משמש רב השכונה ובית הכנסת שיכון פקר.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מיד לאחר פטירת הגר"י זצ"ל, ראש העיר רמת השרון אבי גרובר ניגש לאחר הקבורה לגרי"ג אדלשטיין ושאלו מי ימונה לרב לאחר הפטירה. הגרי"ג השיבו כי יחשוב על כך וישיבו בקרוב. כאמור, כעת, עם סיום השבעה, הכריז הגרי"ג כי שני הבנים ישמשו ברבנות.

בבית מדרשו 'נאות יוסף' בבני ברק הוכתר בלוויה הבן הגדול, רבי מרדכי שמואל אדלשטיין, כרב בית הכנסת והקהילה בצפון בני ברק, וכבר בחיי אביו מילא את מקומו ברבנות במקום.
הרב אדלשטיין רמת השרון רבנות העיר אבי גרובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד