ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

פייק ניוז: בית העלמין בברוקלין לא הושחת

טראמפ צדק? כמעט ולא היה כלי תקשורת בעולם שלא דיווח על עליית האנטישמיות בארה"ב - עם הדיווח על השחתת מצבות בבית העלמין בברוקלין. כעת הצהירה משטרת ניו-יורק: לא נמצאו ראיות לוונדליזם אנטישמי בבית העלמין

המצבות "שהושחתו" בבית העלמין בברוקלין (השומרים)
המצבות "שהושחתו" בבית העלמין בברוקלין (השומרים)

כמעט כל כלי התקשורת בעולם מיהרו לדווח על עליית מדרגה בתופעה האנטישמיות בארה"ב - עם דיווחים על השחתת בית העלמין בברוקלין. אלא שכעת מסתבר כי אין כל ראיות שאכן מדובר בהשחתה כלל - בוודאי לא על רקע אנטישמי.

בשעות הערב (ראשון) הודיעה משטרת ניו-יורק כי לא נמצאו שום ראיות לוונדליזם בבית העלמין היהודי "וושינגטון" בברוקלין, מה שמתברר כ"מגה פייק ניוז", והכל במטרה להשחיר את פניו של נשיא ארה"ב דונלד טראמם, כך לפחות טוענים כל העת אנשיו.

כזכור, אמש נמצאו במקום יותר מארבעים מצבות שלכאורה הושחתו, אך לאחר התייעצות עם הנהלת בית-הקברות העריכו במשטרת ברוקלין כי הנזק למצבות נגרם משילוב של כמה גורמים - בהם הזנחה מתמשכת וסחף של אדמה.

הידיעה התפרסמה לראשונה בארה"ב ביום שישי לפני כניסת שבת. יהודי שצעד לבית הכנסת הבחין בכמה מצבות שבורות ומיהר לדווח לארגון השומרים המקומי, שם פנו מיד למשטרה שפתחה בחקירה, ובמוצאי שבת הגיעו שוטרים עם עסקני הקהילה היהודית בברוקלין למקום לאמוד את הנזק. אולם היום התברר שאין כל קשר למעשי וונדליזם מכוונים או אקט אנטישמי, אלא מדובר בהזנחה וסחף של אדמה.

הדיווח הזה מצטרף לדיווח מסוף השבוע, אז התברר כי אדם ששיגר איומים על פצצות בשמונה מרכזים יהודיים לא עשה זאת ממניעים אנטישמיים, אלא רצה לנקום בחבר עמו היה מסוכסך וניסה להפיל עליו את התיק.

הדיווחים הללו מחזקים את טענותיהם של נשיא ארה"ב ואנשיו הטוענים כי הוונדליזם שבוצע בשלושה בתי קברות יהודיים אחרים בשבועות האחרונים נועדו להשחיר את פניהם של תומכיו, ולראיה, לאיש שנעצר בחשד לאיום אין קשר לאנטישמיות, אלא סכסוך בין חברים הוא שגרם לו להפיץ את האיומים.

עם זאת, יש לציין כי עדיין לא הוכח כי מעשי הוונדליזם בבתי הקברות האחרים שבוצעו בשבועות האחרונים לא נעשו על רקע אנטישמי.
אנטישמיות דונלד טראמפ ברוקלין השחתה פייק ניוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד