כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הפגישה שסתמה את הפיות לכל מחרחרי הריב ב'דגל התורה'

לאחר הדיווחים והשמועות על המתח בצמרת "דגל התורה", הגיעה הפגישה של גפני עם הגר"ב סולובייצ'יק וסתמה את הפיות לכל מחרחרי הריב במפלגה • כל הפרטים

הפגישה שסתמה את הפיות לכל מחרחרי הריב ב'דגל התורה'

לאחר חשיפות "בחדרי חרדים" סביב הצוות הסודי של 'דגל התורה' בירושלים, שמונהג על ידי חבר הכנסת יעקב אשר, ולאחר שמועות על כביכול היעדר אחדות בהנהגת 'דגל התורה', הגיעה אמש (ראשון) הפגישה שסתמה את הפיות לכל מחרחרי הריב בסיעה, כאשר יו"ר ועדת הכספים משה גפני שם סוף לשמועות ונפגש במשך שעה ארוכה עם הגר"ב סולובייצ'יק מרבני התנועה בבירה.

השניים דנו ארוכות על קווי הסיעה במאבק השבת בירושלים, זאת לקראת פגישת ראשי המפלגות ביום שלישי עם ראש העיר ניר ברקת וחברי ועדת הסטטוס קוו - מנכ"ל העיריה אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון.

בנוסף, שוחח גפני עם הגר"ב סולובייצ'יק על מצוקת התושבים החרדים המתגוררים בשכונות המעורבות בירושלים ועל הקווים ששורטטו בפגישות הצוות שנחשף ב"בחדרי חרדים" - הכולל כאמור את ח"כ אשר, מרחב, שלושת נציגי 'דגל התורה' במועצה – אליעזר ראוכברגר, יצחק פינדרוס, ישראל קלרמן - ויועץ ראש העיר אברימי קרויזר.

לאחר פגישת גפני והרב סולובייצ'יק, הצטרפו שלושת חברי המועצה ומנהל הסניף הירושלמי, איציק ברנר, מי שעומד מאחורי תכנון וביצוע המפגש שהביא לסתימת הפיות ולתשובה מוחצת על פיה - 'דגל התורה' מתנהלת באחדות מוחלטת.

יצויין, כי בעקבות העובדה שהמפגש נקבע ברגע האחרון, שני רבני 'דגל התורה' הנוספים, ר"י חברון הגר"ד כהן והגר"י אפרתי, נאלצו להיעדר ממנה, אולם הם הבהירו לגר"ב סולובייצ'יק כי כל מה שיתקבל – מוסכם עליהם וכי אם יהיו ספקות הן ידונו יחד עמם לאחר מכן.

בנושא השבת, חודדו הקווים האדומים שמובילים את הסיעה, התחייבות להיעדר תמיכה עירונית בחילולי שבת והתניית הדברים בתקציב העירייה, כפי שנחשף כבר ב"בחדרי חרדים".

בנוסף, הגר"ב סולובייצ'יק הדגיש בפני הנציגים, כי מאבק השבת חייב להיעשות באחדות מוחלטת עם כלל הנציגים החרדים והדתיים בעירייה. לדבריו, "רק באחדות ניתן יהיה להביא להצלחת המאבק על קדושת ירושלים והשבת, הרי יש רוב דתי וחרדי שאכפת לו מקדושת השבת בעיר".
משה גפני יעקב אשר דגל התורה אחדות הרב סולובייצ'יק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד