י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

נמאס לו: ראש ה-FBI פנה למשרד המשפטים שיכחישו את דברי טראמפ

הציוץ של הנשיא האמריקני מסוף השבוע האחרון ממשיך להכות גלים, וכעת נחשף כי ראש הבולשת האמריקנית החליט ללחוץ על משרד המשפטים על מנת שישלול בתוקף את דבריו של נשיא ארה"ב • האם היו האזנות? כל הפרטים על הסערה עכשיו

טראמפ, רויטרס
טראמפ, רויטרס

לראש ה-FBI נמאס מהאשמות של טראמפ נגד הסוכנות, והוא ביקש להתנער פומבית מהאשמות שמשחירות את סוכניו: "ניו יורק טיימס" מדווח הבוקר (שני) כי ראש הבולשת הפדרלית ג'יימס קומי פנה למשרד המשפטים האמריקאי בדרישה שישלול את טענות הנשיא טראמפ, לפיהן אובמה צותת לשיחות הטלפון שניהל בתקופת הבחירות. בינתיים משרד המשפטים לא התייחס לנושא.

לראש הבולשת הפדרלית (FBI) נמאס מהאשמות שהטיח הנשיא טראמפ בסוכניו, והוא ביקש בסוף השבוע ממשרד המשפטים האמריקני להתנער באופן פומבי מדבריו של טראמפ ולהבהיר כי קודמו בתפקיד, ברק אובמה, לא צותת לו בעת המרוץ לבחירות.

בניו יורק טיימס ציטטו שני גורמים אמריקניים רשמיים שסיפרו כי ג'יימס קומי פנה למשרד המשפטים בשבת, וטען כי מדובר בהאשמות שווא המרמזות בין היתר כי ה-FBI עבר על החוק, ועל כן יש להבהיר את הסוגיה. עד לרגע זה משרד המשפטים לא שחרר הצהרה כלשהי בנושא, ודוברות ה-FBI סירבה להגיב לדיווח.

כאמור, בסוף השבוע שעבר עורר הנשיא טראמפ סערה כשצייץ ברשת הטוויטר האהובה עליו, שם האשים את הנשיא לשעבר ברק אובמה בכך שנתן הוראה להאזין למגדלי טראמפ - בהם התמקם מטה הבחירות של טראמפ. על פי טראמפ "אובמה רצה לבדוק אם אני בקשר עם הרוסים".

יש לציין שעל פי החוקה האמריקנית אין אישור לאף גורם רשמי להאזין לאחר, אלא באישור שופט פדרלי, ורק כשיש חשד סביר שהחשוד בקשר עם סוכנים זרים. בעקבות האשמות טראמפ נגד אובמה, אמש הודיע חבר הקונגרס הרפובליקני דווין נונס כי ועדת המודיעין של הקונגרס תחקור את הטענות לפיהן אובמה הורה לצותת לטלפונים של טראמפ.

ההודעה על חקירת הקונגרס הגיעה לאחר שדובר הבית הלבן שון ספייסר הצהיר כי "הנשיא מבקש שוועדות המודיעין בקונגרס ינצלו את סמכותן במסגרת החקירות שלהן על פעילות רוסית, לקבוע אם הרשות המבצעת חרגה מסמכותה ב-2016".

גם ראש המודיעין הלאומי לשעבר ג'יימס קלאפר לא נשאר חייב לסיפור, ואתמול אמר כי לא בוצעה שום האזנת סתר לטראמפ. את הדברים אמר קלאפר במהלך ראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC.
טראמפ ארהב נשיא ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד