י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תסכול של מאפרות: בסוף אנחנו אשמות

פוסט כאוב של מאפרת כלות צבר תגובות של אנשי מקצוע מתחום אירועי הערב • שורה תחתונה: כשיש איחור, מי האשמים? • פוסט להעלאת המודעות

תסכול של מאפרות: בסוף אנחנו אשמות



את הפוסט הבא העלתה מאפרת הכלות, מיכל וייס, לאחר חוויה לא נעימה מול כלה שאיחרה לאיפור החתונה של עצמה. זו לא הפעם הראשונה שהיא חווה חוסר נעימות שכזה - המקרה האחרון, אולי היה הקש ששבר את גב הגמל וגרם לה לשתף קצת בתסכול.

"קבענו ב-11. כלה ואמא.
צילומים ב-2 וחצי. ים זמן.
קבעתי לי פגישה ב-2 וחצי. פגישה חשובה.
ב-10 וחצי התבקשתי לאחר בחצי שעה.
הגעתי ב-11 וחצי.
המסרקת מ-9 עמלה בכשרון וחן על כלה ואחיותיה. התחילה וסיימה בול בזמן.
ממתינה שעה לאמא. יש לה ארגונים שונים לארגן. 12 וחצי.
הספקתי סנדוויץ.
מתחילה איפור אמא.
מפסיקה.
ממשיכה עם איפור כלה.
מבטלת את הפגישה שלי.
ממשיכה לאיפור אמא.
מסיימת עכשיו.
מ-11 וחצי עד 15:30.
עבודה של שעתיים וחצי התפרשה על 4 שעות מתוכן כמעט שעתיים בבטלה.
תלו אותה,
כי הכל באשמתה.
הכלה איחרה בחצי שעה!
תלו אותה,
את מי?
את המאפרת.
(אשכרה הכאוס של עליסה בארץ הפלאות).

נכתב בשם "המאבק במאפרות". וכשתגידו טוב, לא לזה אנחנו מתכוונים, דעו לכם שעבדו עליכם.
(המאפרת איחרה הוא המקבילה של הכלב אכל את שיעורי הבית) כי זו המציאות! היומיומית.
ומשפחה שמאורגנת תמיד תהיה מאורגנת גם ביום החתונה.

נכתב לאחר שלפני מספר שבועות תאורן בן 20 ודיסקית נזף בי בקול דידקטי למה כלה איחרה ב-5 דקות".
למה שאדע? עזבתי אותה שעתיים לפני שיצאה. בדוק.

התגובות לפוסט היו חלוקות. ממאפרות שהסכימו וחתמו על כל מילה, אפילו צלם שהסכים וכתב: "משפחה שרוצה להיות מוכנה בזמן לצילומים - תהיה מוכנה בזמן". ועד צלמים שביקשו להרחיב: "זה בדיוק הענין.המאפרות והמסרקות שמקמבנות 2 ו-3 כלות באותו יום למרות שמודעות לסיכון, פוגעות, בין היתר, גם במאפרות והמסרקות שכן מגיעות בזמן ועושות עבודתן נאמנה. אז גם מאפרות ומסרקות כמוך, שמדייקות בזמנים, נפגעות בגלל התדמית השלילית שחלק ויתכן שאף מיעוט מהקולגות שלך הדביקו לענף. תפני את הביקורת לקולגות שלך שיצרו את התדמית השלילית ולא למי שהציף את העניין".

מיכל המשיכה לענות על הטענות: "ב"ה אני אכן מקפידה על זמנים ובדרך כלל מצליח לי.
הבעיה היא באוירה שנוצרה. אם אני הולכת בקניון וצלם מזהה אותי מרחוק וזורק לי , מחר בלי איחורים, כן? פתאום אחרי 20 שנה יש לי בוסים. מפקחים.
הבעיה היא בחלוקת ציונים! חזרנו לכתה ב׳? זה לא מעודד הגעה בזמן, זה מעורר התנגדות. אם היית שומע מאפרות אתמול והיום ואני שומעת עשרות, היית מבין. הן מרגישות שעשו מהן ראש קטן. מחלקים להן ציונים. הימים של פרגון סתם לשם פירגון כי ראיתי עבודה ואהבתי ! עדיפים בהרבה. ואחרון אחרון חביב. סוד קטן שרק מי שחיה את המקצוע הזה בצורה אינטנסיבית יודעת. כשיש 2 כלות ביום מדייקים הרבה יותר. לא 3, זה באמת לא ברור איך. אבל שתי כלות זה מתכון להגעה מדויקת בזמן. איך? מאפרת מנוסה שאכפת לה מחלקת את זה כך.
כלה ראשונה, ב-11, זו כלה שיוצאת לצילומים ב-2 וחצי. כלה שניה שאמורה להגיע לאולם ב-4 וחצי מתאפרת ב-2 לאחר תפילת מנחה. זה מדויק ומוכיח את עצמו שנים. כמובן ללא איפור מלוות, כלות נטו. מניסיון, כשמאפרת מחשבת שעתיים וחצי לכלה היא יכולה להספיק בכיף 2 כלות ליום באותה עיר".

לאחר דיון סוער בעיקר בין מאפרות לצלמים, ואף הצעות ייעול כמו קנסות על איחורים וכדומה, סיימה מיכל בנימה מפייסת ואופטימית: "לא מתכוונת לחייב אף אחד על חריגה. לא כולם יודעים לתקתק יום. יש משפחות שלהוציא כלה גם בשעה איחור זה הישג. אני לא אקח קנס על אופי של אנשים. מעדיפה להתאושש בבית על כוס תה ירוק :)
אני כן מצפה שיבינו כל בעלי המקצוע הנוגעים לעניין שמאפרות הן לא גננות ולא מיכל דליות של יום חתונה. ואיחור ב-99 אחוז פשוט לא קשור אליהן. וכל תירוץ, איחרתי בגלל מאפרת כולל בתוכו כלכך הרבה סיבות אחרות".

ומכאן קריאה נרגשת למשפחות. יום חתונה הוא אכן יום גדול, גדוש, מלא קדושה לצד הכנות גשמיות הכרחיות. נסו להיערך מראש כמה שיותר, לא לדחות זמנים של אנשי מקצוע - ותגיעו לאירוע שלכם שמחים, רגועים, ובעיקר - תשאירו גם את נותני השירות שלקחתם, עם תחושה טובה בלב.

שיהיה במזל טוב!
כלה מאפרת כלום צילומי כלה מאפרות וצלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד