י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נדחתה בקשת השחרור של הרב ברלנד מהכלא; "אין מקום להמשך הדיון"

ועדת השחרורים דחתה את בקשתו של הרב ברלנד לשחרור מוקדם מהכלא, בו הוא מרצה עונש מאסר לאחר שהודה והורשע במעשים חמורים • על אף ההחלטה החד משמעית - בוועדת השחרורים השאירו תקווה. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

הרב ברלנד, צילום: ייונתן זינדל, פלאש90
הרב ברלנד, צילום: ייונתן זינדל, פלאש90

ועדת השחרורים החליטה לאחר דיון ממושך הבוקר (שני) לדחות את בקשת השחרור על תנאי של הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת שובו בנים, המרצה עונש מאסר לאחר שהודה והורשע במעשים חמורים.

הסיבה להחלטה, כך על פי החשיפה של ערוץ 2, היא משום שהרב נמצא ממילא בשלב זה בטיפול מחוץ לכותלי בית הכלא. בהחלטת הועדה נכתב כי "בשלב זה אין מקום להמשך הדיון בעניינו של האסיר הואיל וממילא האסיר מצוי בהשגחה רפואית צמודה בבית החולים בו נותח".

הוועדה אף הסבירה כי האזינה לדברי הגורמים הרפואיים שהסבירו כי שיקולי השב"ס לבקשת השחרור המוקדם הם שיקולים רפואיים, ואינם נובעים מכל סיבה אחרת. "כאשר בית החולים ימצא לנכון להחזיר את האסיר למסגרת שב"ס תשוב ותעלה השאלה האם שב"ס יכולים להעניק לאסיר את הטיפול הרפואי הראוי לו, או אז תתכנס הועדה בשנית לדון בעניינו", מסרה הוועדה.

גם נציג הפרקליטות הודיע בדיון כי הפרקליטות מתנגדת לשחרור בשלב הזה, מהסיבה העיקרית שלא הגיע לידיה עד כה מידע מספיק מהגורמים הרפואיים, שמאפשרים קביעת עמדה סופית. את הבקשה לזמן את הוועדה לדון במצב בריאותו של הרב ברלנד העלה רופא שירות בתי הסוהר בשל מצב בריאותו של הרב, שלאחרונה עבר שני ניתוחים כפי שדווח בהרחבה כאן ב'בחדרי חרדים'.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בהרחבה, הרב אליעזר ברלנד נדון ל-18 חודשי מאסר בפועל בגין מעשים חמורים בהם הודה והורשע, וצפוי להשתחרר בספטמבר 2017. יצויין כי כבר בשבוע שעבר היה אמור להתקיים דיון בבקשת הרב לנכות שליש ממאסרו, אולם הוא נדחה בשל הטיפול הרפואי שהוא מקבל בבית החולים. בשירות בתי הסוהר מציינים כי מחמת חיסיון רפואי לא ניתן לפרט את מצבו של הרב, אך מדגישים שבכל מקרה נותרו לו רק עוד חודשים ספורים לרצות בכלא.

הרב שוחרר לפני כחודש וחצי מהמתקן הרפואי במתחם כלא איילון לצורך ניתוח. בתחילה היה הרב אמור להשתחרר מבית החולים ולשוב לכלא כעבור שבוע בלבד, אך עקב מצבו הרפואי הוא נשאר בבית החולים ועבר עוד ניתוחים שהסתיימו בהצלחה. כעת הרב מאושפז בבית החולים וטרם ברור מתי יוחזר לרצות את מאסרו במתקן הרפואי שבמתחם כלא איילון.
הרב אליעזר ברלנד שחרור מוקדם מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד