י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בעקבות חשיפת הפגישה הסודית ב'בחדרי': זעם בירושלים

בעקבות חשיפת 'בחדרי' על הפגישה הסודית שהתקיימה בלב תל אביב במשרדיו של עו"ד יצחק מירון, חברי סיעת 'התעוררות' זועמים על הפגישה ומכנים אותה "פעולה במחשכים של וועדת השבת" ודורשים לפזר את הוועדה • כל הפרטים והמכתב - בפנים

בעקבות חשיפת הפגישה הסודית ב'בחדרי': זעם בירושלים

חשיפת "בחדרי חרדים" מעוררת זעם רב בעיר הבירה: בעקבות חשיפת הפגישה הסודית שהתקיימה בלב תל אביב, במשרדיו של עו"ד יצחק מירון, חברי סיעת 'התעוררות' דורשים מראש העיר ניר ברקת ומראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן, אורי אריאל וח"כ משה גפני לפזר את ועדת הסטטוס קוו שהוקמה, זאת כאמור, בעקבות הפגישה הסודית שהתקיימה בת"א, ושאותה הם מכנים "פעולה במחשכים של וועדת השבת".

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף כי ביום רביעי בשבוע שעבר, התקיימה פגישה בלתי פורמלית במשרדיו של מירון, בהשתתפות: שלושה מחברי מועצת העיר ירושלים - יצחק פינדרוס, יוחנן ויצמן והאופוזיציונר אריה קינג, שהגיעו למקום יחד עם ארבעה נוספים - שני עוזריו של פינדרוס, עוזרו של ויצמן וסמנכ"ל מרכז ליב"ה אריאל פופוביץ.

הפגישה ארכה כשעה וחצי והיא נקבעה רק לאחר שקודם לכן הנוכחים התחייבו מפורשות כי דבר הפגישה יישאר חסוי ופרטיה לא יודלפו לתקשורת. מירון התנה זאת מפורשות והנציגים השיבו בחיוב. למרות הדרישה, ההבטחות והסודיות הגדולה, דבר הפגישה נודע ל"בחדרי חרדים", כמו גם הנושאים שהועלו בה.

במכתב ששיגרו חברי סיעת התעוררות, הם מגוללים את טענותיהם: "לפני מספר שבועות נעתרנו לבקשת ראש העיר לשוחח עם הוועדה אותה הקמתם בנושא השבת, בראשות עו"ד אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון. כבר בתחילה הבהרנו כי יש קושי עם ועדה העוסקת בנושא זה, שכן כל סיעות הבית במועצת העיר חתומות על הסכם קואליציוני הדורש את שמירת הסטטוס קוו, ולאור זאת קשה לנו לראות מה יכולות להיות תוצאותיה של וועדה שכזו".

לדבריהם, "נאמר לנו כי מדובר בוועדה שקופה ומקצועית, אשר תופקד אך ורק על מימוש הסטטוס קוו. עוד נאמר כי חברי הועדה ייפגשו בצורה שוויונית ומסודרת עם הנציגים השונים במועצת העיר. למרות זאת, היו לנו חששות אמיתיים מהדרך בה נולדה הועדה".

הם מציינים את חשיפת "בחדרי חרדים" על דבר המפגש הסודי: "כעת התחוור כי חששותינו היו במקומן. נודע לנו מאמצעי התקשורת החרדיים, כי עו"ד מירון נפגש במחשכים, מחוץ לירושלים וללא מנכ"ל העירייה, עם אריה קינג, יצחק פינדרוס, יוחנן וייצמן וסמנכ"ל מרכז ליב"ה אריאל פופוביץ. פגישה שכזו, אם אכן התקיימה, איננה עומדת בקנה אחד עם השקיפות והמקצועיות אותם ציפינו לראות מהוועדה, היא פוגעת באמינות הוועדה ומזהמת את ההליך כולו. אנו סבורים כי כלל הנציגים והגורמים הרלוונטיים צריכים להציג בפניי הוועדה, עם זאת יש לקיים את המפגשים באופן שקוף ואחוד, לא במחשכים ולא בהרכבים חסרים".

לסיום דרשו חברי המועצה: "אי לכך ובהתאם לזאת, נראה כי יש לבחון את פיזור הוועדה. אין מקום לדיונים סגורים בהרכבים חסרים, שמטרתם, יכולה להיות, תיאום גרסאות ובחינת התאמת החלטות הועדה לצד כזה או אחר. יש מקום להמשך ליבון נושא השבת, ושמירת הסטטוס קוו, בתוך הנהלת העיר, ולא באמצעות גורמים חיצוניים. נבקש את תגובתכם הדחופה לדברים מכיוון שביום שלישי הקרוב אנחנו מתעתדים להציג בשנית בפני הוועדה".

גורמים בסביבתו של חבר המועצה יוחנן וייצמן הגיבו לדברים ואמרו כי "טענות סיעת 'התעוררות' מגוחכות ומופרכות מעיקרן. גם עו"ד אמנון מרחב נפגש לבדו עם ברקת. האם נדרוש את התפטרותו מהוועדה?" אמרו.



התעוררות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד