כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בלון הרזיה מתכוונן "ספאץ"

מקטין את נפח הקיבה, בטוח בהרבה מניתוחי קיצור קיבה, ויעיל יותר מדיאטה

בלון הרזיה מתכוונן "ספאץ"
לא לגעת

בלון הספאץ המוגן בפטנט בינלאומי, עושה בשנתיים האחרונות את צעדיו המרשימים בשוק הישראל. הספאץ משווק כבר ב-50 מדינות בעולם – וסייע לעשרות אלפים הסובלים מהשמנת יתר, להסיר כ-50%מעודף משקלם בממוצע.

הטיפול באמצעות בלון הספאץ לא כרוך בסיכונים בריאותיים המאפיינים ניתוחים לקיצור קיבה, מבוצע תחת טשטוש קצר בן 15 דקות, לא כרוך באשפוז, ומאפשר חזרה מהירה לשגרה כבר אחרי שעה מביצוע הפרוצדורה.

היתרונות בבלון הספאץ הוא בכך שניתן לנפחו או לרוקנו בלי להוציאו מהקיבה של המטופל, ובכך לטפל נקודתית בתחושות אי נוחות, או אי הסתגלות או להגדיל את נפח הבלון ליצירת אפקט ירידה נוספת במשקל . https://www.youtube.com/watch?v=LzSYJISo0h8

לדברי ד"ר ג'פרי ברוקס, מפתח בלון הספאץ - משך השימוש בבלון הוא הארוך ביותר בשוק כיום, ומספיק על מנת להרגיל את גופו של המטופל לצריכה מועטת של מזון – ובכך תורם רבות לשמירה על אורח חיים בריא בתום התהליך, ומסייע בשמירה על משקל היעד.

https://www.youtube.com/watch?v=DIyKFtunR_8

ההליך אינו חד פעמי, ניתן לחזור עליו מספר פעמים, והוא איננו כרוך בסיכונים בריאותיים.
מי שסובל מעודף משקל יודע, שהשאיפה לרזות עלולה להיות מתסכלת למדי: לעיתים, גם לאחר הירידה הנכספת במשקל, באמצעות דיאטות אלה ואחרות, קיימת עליה חזרה - לא מעט פעמים בתוספת ריבית. כשההשמנה היא קיצונית, מעגל הקסמים הזה אף מתסכל יותר, וניסיונות ההרזיה קשים יותר. השמנת יתר נחשבת למגפה עולמית, גם בישראל, ופוגעת באחד מתוך ארבעה אנשים. להשמנת יתר השלכות בריאותיות חמורות, היא מקצרת את תוחלת החיים בצורה משמעותית, ופוגעת באיכותם.

דיאטות שונות ופעילות גופנית, חרף פרסומם, נמצאו כלא יעילים ב-96% מהמקרים של השמנת יתר, והנוקטים בהם מרזים תחילה, אך במהרה נרשמת עלייה חזרה למשקל המקורי (ולעיתים אף למשקל גבוה יותר). מן הצד השני, ניתוחים בריאטריים (ניתוחים שונים לקיצור קיבה) הם אמנם בעלי יעילות גבוהה יותר במקרים של השמנת יתר, אך טומנים בחובם סיכונים חמורים.

הפתרון לסיכונים הבריאותיים הכרוכים בפרוצדורות הניתוחיות לקיצור קיבה, הגיע לפני מספר שנים בדמות בלוני קיבה: בלונים המוכנסים לתוך הקיבה בהליך פשוט, כשהם לא מנופחים, ולאחר מכן מתמלאים בנוזל . בשוק קיימים סוגים שונים של בלוני קיבה, כאשר המאפיין המשותף לכולם הוא היכולת לתפוס כשליש מנפח הקיבה, וגם להאריך את זמן ריקון הקיבה. התוצאה: המקום להכנסת מזון מצטמצם, ונרשמת ירידה במשקל.

לפרטים נוספים לחץ כאן

היכולת להקטין את הבלון מעלימה את תחושת אי הנוחות
אלא שלמרות יתרונם, הבלונים הקיימים בשוק כיום סובלים מכמה חסרונות. כך, בשבועות הראשונים, 5%-10% מהמטופלים בבלונים יסבלו מאי נוחות, לעיתים כה חריפה, שתצריך את שליפת הבלון מהקיבה. בנוסף, כאשר הבלון מותאם לקיבת המטופל, הוא יושאר בקיבתו לא יותר מלמשך מספר חודשים בודדים, ואז יהיה צורך להוציאו, בגלל ירידה באפקטיביות שלו.

את כלל החסרונות הללו פתר פיתוח בלון הספאץ בעל פטנט עולמי.
"ייחודו העיקרי של בלון ספאץ הוא יכולת הכוונון שלו", אומר ד"ר ג'פרי ברוקס, מפתח הבלון. "בכך יש לנו יכולת להקטין את הבלון, מה שמעלים את תחושת אי הנוחות שממנה סובלים מטופלים רבים בבלון הסטנדרטי".

בנוסף "כאשר מטופלים עוברים הסתגלות פיזית למציאות הבלון הם חווים הרבה פעמים עצירה בירידה בהשמנה. עד היום, בבלונים סטטיים, היו המטופלים עוברים הוצאה של הבלון מגופם, בבלון הספאץ', אותו ניתן לכוונן בטיפול פשוט וקצר, ולהגדיל את נפחו, אפילו מספר שבועות או חודשים מתחילת השימוש בו, ובכך מתחדשת השפעתו, וזאת מבלי להוציאו מגוף המטופל. "בצורה זו, ניתן להמשיך בטיפול ובירידה במשקל, ללא דד ליין של חודשים ספורים" אומר ד"ר ברוקס.
הטיפול באמצעות בלון הספאץ מאושר על ידי משרד הבריאות בישראל , ויש לו תו תקן ה-CE האירופאי.

לדברי ד"ר ברוקס, הבלון מתאים לכל מי שסובל ממשקל עודף, עם BMI של 29 ומעלה, ושלא עבר ניתוח בקיבה או בוושט. כמו כן, הטיפול לא מומלץ למי שנוטל באופן קבוע בתרופות עם מדללי דם.

בלי כאב, סבל או אשפוז
החדרת הבלון לקיבה, להבדיל מניתוחי קיצור קיבה מורכבים, הינו הליך פשוט, הנמשך כ-15 דקות ומתבצע תחת טשטוש, ולא בהרדמה מלאה.

ההליך לא כרוך בניתוח , להבדיל מהליכים ניתוחיים בריאטריים, הכוללים הרדמה מלאה.
החדרת הבלון לא כרוכה בכאב או מצריכה אשפוז, ומאפשרת התאוששות מהירה של שעה מסיום ההליך, וחזרה לשגרת חיים מלאה. בנוסף, להבדיל מפרוצדורות אחרות של קיצור קיבה, ניתן לחזור על השימוש בבלון פעמים נוספות בעתיד.

לדברי ד"ר ברוקס, התוצאות המרשימות אליהם מגיעים עם בלון הספץ (ממוצע ירידה של כ-50% מעודף המשקל) מתקרבות לאפקטיביות המתקבלת בניתוחים בריאטריים – שם המטופלים מסירים בממוצע כ-60% מהמשקל העודף – אך זאת בהיעדר הסיכון, תוך נוחות רבה הרבה יותר בהתאמת הבלון למטופל.

"בלון הספאץ מבוצע ברשת מרפאות 'אופטימל', להן יש פריסה, תשתית ותמיכה מקצועית בכ 30 נקודות שירות בפריסה ארצית. "היתרונות של הספאץ ברורים, ותורמים לירידה קלה ובטוחה במשקל, אך עדיין יש צורך בשיתוף הפעולה של המטופל, ובתמיכת הצוות המקצועי הקיים ב'אופטימל', הכולל דיאטנית, מדריך פעילות גופנית, מטפלים לשינוי הרגלי תזונה ופסיכולוגים. זאת משום שאנחנו לא רק נותנים למטופל אפשרות לרדת במשקל, אלא גם את הכלים הנכונים להתמודד עם האתגרים הנכונים לו בחיים לאחר הוצאת הבלון, מבלי לפתח בבלון תלות ארוכת טווח".

לפרטים נוספים לחץ כאן
הטיפול בבלון מוכר על ידי ביטוחי הבריאות הפרטיים, למי שעומד בקריטריונים של השמנת יתר ועל פי תנאי פוליסת הביטוח. *3320
השמנת יתר ניתוחים בריאטריים בלון הרזייה קיצור קיבה כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד