כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ההכרעה היום? ועדת הרבנים לענייני השבת תתכנס הבוקר בספרא

מאבק השבת בירושלים מגיע לנקודת השיא - חברי ועדת הרבנים יעלו בשעות לפני הצהריים לבניין העירייה, על מנת להציג את עמדת גדולי ישראל לקראת הפגישה המכרעת שתיערך היום בין דרעי, ליצמן וגפני לראש העיר • פרסום ראשון ב'בחדרי'

הרב גולדקנופף, מזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת, צילום: פלאש90
הרב גולדקנופף, מזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת, צילום: פלאש90

פרסום ראשון - מאבק השבת בירושלים שפרץ בהובלת ובחשיפת "בחדרי חרדים" מגיע היום (שלישי) לנקודת רתיחה משמעותית, שעשויה לקבוע את עתידה הרוחני של עיר הבירה.

"בחדרי חרדים" חושף כי ועדת הרבנים לענייני השבת תתכנס היום לפני הצהרים לישיבת דחופה, בהשתתפות צוות ועדת הסטטוס קוו, מנכ"ל עירית ירושלים אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון, זאת לקראת פגישת ראשי המפלגות החרדיות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני עם ראש העיר ברקת, מרחב ומירון שתיערך אחר הצהריים.

פגישת הרבנים תתקיים בעיריית ירושלים בלשכתו של מנכ"ל העיריה מרחב, במטרה להביא לפניו ולפני עו"ד מירון את עמדת גדולי ישראל המובילים את המאבק הנוכחי על קדושת השבת וירושלים.

וועדת הרבנים תציג מסמך דרישות הדומה בעיקרו למה שהוצג בישיבתה עם דרעי בתחילת המאבק, כשהדרישה המרכזית היא הפסקת חילולי השבת שבחסות ובמימון העירייה, על כל הגופים ותתי הגופים שברקת הקים ופיתח עם השנים - כמו הרשות לפיתוח ירושלים, מוריה, עדן, והמיזמים השונים - חמשושלים, יוצרים בלילה, בתים מבפנים ויוזמות עירוניות נוספות. על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הוועדה תדרוש את אכיפת חוקי העזר.

יצויין כי בפרסומים לאירועים בשבת הזו לא היו חילולי שבת, גם לא במינהלים של יובלים ובית הכרם, הנחשבים הפרובוקטיביים ביותר. בוועדת הרבנים יבקשו לבדוק האם ברקת באמת משנה את תפיסתו, או שזה רק בגלל התקציב שעומד על הפרק. מחר, ביום רביעי, התקציב העירוני יובא לאישור בוועדת הכספים העירונית, וביום רביעי בשבוע הבא למועצת העיר. התאריך האחרון על פי החוק הוא 22 למרץ, שלושה חודשים מיום העברת התקציב, אך כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', דרעי יכול לתת פעמיים ארכה של שלושה חודשים, וזאת על פי סעיף 306 לפקודת העיריות.

כזכור, המאבק שנחשף ב"בחדרי חרדים" עלה שלב לאחר שגדולי ישראל ובראשם האדמו"ר מגור, נשיא המועצת הגר"ש כהן ורבני 'דגל התורה' בירושלים הורו למזכיר ועדת השבת הרב יצחק גולדקנופף לכנס את הועדה בדחיפות ולהורות אל פתיחת מאבק השבת בכוח משולב של ש"ס ויהדות התורה, ובצירופן של חברי מועצה דתיים.

כאמור, היום אחר הצהרים ייפגשו ראשי המפלגות החרדיות, דרעי, ליצמן וגפני עם ראש העיר ניר ברקת וחברי הסטטוס קוו מרחב ומירון, במטרה לבחון את פעילות הוועדה שהוקמה על ידם לפני כחמישים יום – ולבדוק האם הועדה הצליחה לגבש הסדר שיעשה סוף לחילולי השבת בבירה, בפרט על ידי המינהלים הקהילתיים שמקבלים מימון עירוני וממוקמים במבנים עירוניים.

בימים האחרונים ראש העיר ברקת עושה מאמצים רבים להוכיח כי הוא שותף למאבק השבת, והוא פועל בכמה חזיתות, ביניהן סגירת המרכולים על ידי בית המשפט, סגירת פאב המפלצת הפרובוקטיבי ופיטוריו של מנהל המינהל הקהילתי יובלים יחיאל לוי.

האם ועדת הסטטוס קוו תציג בפני ראשי המפלגות החרדיות מתווה שיניח את דעתם ויעשה סוף לחילולי השבת בבירה, או שהנציגות החרדית תאלץ לצאת במאבק קואליציוני בירושלים נגד אישור התקציב ונגד ראש העיר ברקת? ההכרעה, ככל הנראה, תהיה היום.
ועדת הרבנים שבת בירושלים כיכר ספרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד