י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

הרבנים הספרדים: לא לאפשר לילדים להתחפש לחיילים ושוטרים

פרסום ראשון: כמה מגדולי הרבנים הספרדים יוצאים בקריאה להורים שלא לאפשר לילדיהם להתחפש בפורים לחיילים ושוטרים • במכתבם כותבים הרבנים: "לקראת ימי הפורים הבעל"ט, בוודאי שיש להזהיר את הילדים לבל יתחפשו לשוטרים וחיילים"

עיבוד תמונה: מורן כהן
עיבוד תמונה: מורן כהן

בצל סערת תקיפת החיילים החרדים וקמפיין החרד"קים, כמה מגדולי הרבנים הספרדים קוראים להורים שלא לחפש בפורים את ילדיהם לחיילים ושוטרים.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", בשנים האחרונות יצאו רבני הבד"ץ של העדה החרדית בקריאה שלא לחפש את הילדים לחיילים ושוטרים. בימים האחרונים פורסם ב'בחדרי חרדים' כי בתשובה לאברך ששאל האם לאפשר לבנו להתחפש לחייל או שוטר, ענה הגרי"ג אדלשטיין, מראשי ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה כי "כדי שהילד יקבל חינוך ראוי - אין כדאי להתחפש לזה" וכי "אסור לתת חשיבות לדברים אלו". כעת, "בחדרי חרדים" חושף לראשונה את מכתבם של כמה מגדולי הרבני הספרדים ובראשם חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, הקוראים לבני התורה הספרדים שלא לחפש את הילדים לחיילים או שוטרים.

במכתבם כותבים הרבנים: "הנה זכינו ואכשור דרא כאשר רבבות רבבות מילדי ישראל תנוקות של בית רבן שוקדים על התורה ועל העבודה בתלמודי התורה בארץ הקודש ומתחנכים בדרך התורה הקדושה וכל שאיפתם לגדול בתורה ויראת שמים טהורה ולהמשיך דרכם בקודש בישיבות הקדושות ובכוללים בשקידה מרובה יומם ולילה וכמ"ש "שבתי בבית ה' כל ימי חיי".

"אך לצערנו ולחרפתנו ראשי השלטון מנסים כל העת בפיתויים ובאיומים להסית ולהדיח את בחורי ישראל לעזוב את דרך התורה הקדושה וללכת ולהתגייס לצבא או לשירות לאומי ואזרחי אשר נאסרו בתוקף ע"י כל גדולי ישראל זיע"א ויבלחט"א.

"ועל כן בוודאי שחובה קדושה מוטלת על ההורים והמחנכים הי"ו להחדיר בליבות הילדים הטהורים כבר מקטנותם את ההשקפה הנכונה להתרחק הרחק כמטחווי קשת מכל אותם מקומות האסורים בבחינת "חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה".

"ועל של עתה באנו לקראת ימי הפורים הבעל"ט אשר נוהגים ילדי ישראל להתחפש, ובוודאי שיש לתחפושת השפעה רבה על נפש הילדים ושאיפתם בחיים, וכדי לחנכם להתרחק מן הכיעור והדומה לו.
בוודאי שיש להזהיר את הילדים הי"ו לבל יתחפשו לשוטרים וחיילים וכיו"ב כדי להבדל מהם ומהמונם.

"ואדרבה יש לעודדם להתחפש לחכמים וצדיקים כדי שישאפו להיות כמותם גדולים בתורה וביראת שמים בקדושה ובטהרה.

"ויש על ההורים והמחנכים להרבות בתפילות ובתחנונים על הצאצאים שיזכו להיות "אהבי ה' יראי אלוקים אנשי אמת זרע קודש בה' דבקים" ויהי"ר שיזכו ההורים והמחנכים לראות רוב נחת דקדושה מבניהם ותלמידיהם, ויקויים בהם הפסוק "וכל בניך למודי ה' ורב שלום בנייך" מסיימים הרבנים את מכתבם.

על המודעה חתומים חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, ראש ישיבת "באר יהודה" הגר"א טופיק, רב קהילת תימן בב"ב הגר"י רצאבי ורבנים נוספים.



פורים הרב שמעון בעדני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד