ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

יוזמי החוק השערורייתי הטעו את הח"כ החרדי

סערה פרצה הבוקר, בעקבות הצעת חוק שהונחה אתמול בכנסת, המבקשת לקבוע יום חג אזרחי כלל ישראלי "על מנת לחגוג את הרב-תרבותיות של החברה הישראלית בחודש שבו נפגשים החגים של שלושת הדתות המרכזיות בישראל: חג החנוכה, חג המולד וחג הקורבן", זאת לאחר שהתברר כי ח"כ יעקב מרגי מש"ס חתם עליה בשגגה

מרגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מרגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סערה פרצה הבוקר, בעקבות הצעת חוק שהונחה אתמול בכנסת, המבקשת לקבוע יום חג אזרחי כלל ישראלי "על מנת לחגוג את הרב-תרבותיות של החברה הישראלית בחודש שבו נפגשים החגים של שלושת הדתות המרכזיות בישראל: חג החנוכה, חג המולד וחג הקורבן", זאת לאחר שנחשף ב'קול ברמה' כי ח"כ יעקב מרגי מש"ס חתום עליה.

יו"ר ארגון 'יד לאחים' הרב ישראל ליפשיץ נזעק והגיב כי "מדובר בהצעת חוק מסוכנת". לדבריו, "בימים אלה שלומדים ממרדכי היהודי לא יכרע ולא ישתחווה - צריך ללמוד לא לפגוע ביסודות היהדות, ההצעה הזו היא עוד מכשול של חיבור מסוכן שצריך להיזהר ממנו מאוד".

"לא מבין איך חבר כנסת חרדי חתום על ההצעה הזו" הוסיף הרב ליפשיץ.

בעקבות הסערה, הודיעה לשכת ח"כ מרגי כי חתימתו של חבר הכנסת מרגי – יצאה בשגגה. "מודים לכם על שהערתם את תשומת ליבנו לנושא". מסרו אנשי לשכתו של מרגי. "מדובר בשגגה. חבר הכנסת מרגי יסיר את חתימתו מיידית".

בהסבר להצעת החוק נכתב כי "ליום חג ישנה משמעות חברתית עמוקה, שכן הוא מסייע ללכידות החברה ויוצר לקהילה מרחב, מועד מפגש ותוכן משותף. במרחב הישראלי לא קיים חג מלכד לכלל האוכלוסייה הישראלית על גווניה – יהודים וערבים בני הדתות השונות וכן מגוון קבוצות אוכלוסייה – חרדים, דתיים לאומים ועוד".

עוד נכתב כי "לוח השנה בישראל נשען בעיקרו על לוח השנה העברי, דבר המדיר כ-20% מאזרחי המדינה הערבים מהקולקטיב הישראלי, בעוד שימי הציון האזרחיים (יום העצמאות, יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום השואה) מדירים בנוסף לאזרחים הערבים גם את האזרחים החרדים אשר נמנעים מלקחת חלק בימים אלה".

"מדינות רבות בעולם הבינו את חשיבותו של יום מאחד המייצר זהות אזרחית משותפת בחברה רב-תרבותית: בספרד ופולין מציינים את "חג החוקה", בקוריאה את "יום הילד", ביפן חוגגים את תחילת האביב ובקנדה מצוין "יום העבודה" המסמל את סוף הקיץ.

"היעדרו של יום ציון כלל ישראלי, הוא אמירה קשה המורה על חוסר רצון פוליטי לייצר גשר המחבר בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית וקולקטיב משותף לכל האזרחים.

לסיום הוסבר כי "מטרת מיסוד "חג החגים", המצוין מזה שנים רבות בחיפה, לייצר פלטפורמה מלכדת לכלל הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית, אשר יוכלו להרגיש חלק מהקולקטיב בלי לוותר על זהותן הייחודית".

יעקב מרגי נוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד