י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מילצ'ן גייס את פאקר כדי שיחלוק אתו בנטל מימון אורח החיים של נתניהו

לפי ההערכות, פאקר מימן 25% מטובות ההנאה לנתניהו, ופניית מילצ'ן אליו מלמדת שהוא לא שש לממן את אספקת מוצרי היוקרה • מילצ'ן העיד שוב בשבוע שעבר, וניסה לעדן חלק מעדותו הראשונה • ל"הארץ" נודע שפאקר שהה בישראל לפני כמה חודשים ולא נגבתה ממנו עדות • בכיר במערכת אכיפת החוק הודה: "זה חמק לנו"

מילצן עם נתניהו. צילום: פלאש 90
מילצן עם נתניהו. צילום: פלאש 90



איל ההון ארנון מילצ'ן גייס את איש העסקים ג׳יימס פאקר להשתתף במימון אורח חייהם של בני משפחת נתניהו, כך עולה מחומר הראיות שמגבשת המשטרה בתיק 1000, שבו חשוד ראש הממשלה בקבלת טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים.

על פי החשד, נתניהו ורעייתו דרשו ממילצ'ן באופן שיטתי סיגרים ובקבוקי שמפניה, ובמקרה אחד ביקשו ממנו תכשיט בשווי 10,000 שקלים. נתניהו טען כי מדובר במתנות בין ידידים, והוסיף שקנה בעצמו חלק מהסיגרים באמצעות כסף מזומן שקיבל מקרוב משפחה בעל אמצעים.

אלא שעדויות שנגבו ממעורבים בפרשה, לצד אינדיקציות נוספות, העלו את החשד כי לא מדובר במתנות בין חברים, כי אם בטובות הנאה שלא ניתנו מרצונו הטוב של מילצ׳ן. אחת האינדיקציות לכך, שנחשפת כאן לראשונה, היא שמילצ׳ן עצמו פנה לשותפו פאקר וביקש ממנו לקחת חלק בכיסוי ההוצאות של בני משפחת נתניהו. אדם שמכיר את מילצ׳ן העריך באחרונה כי פאקר נשא בעלות של כ-25% מהאספקה שהועברה למשפחת נתניהו.

אדם המעורה בפרטים טען כי עצם העובדה שמילצ'ן ביקש מג'יימס פאקר להשתתף בהוצאות משפחת נתניהו מעידה על כך שהוא לא שש לממן את אורח חייה של המשפחה. למעשה, מילצ'ן הוא שאחראי לחברות שנרקמה בין פאקר לראש הממשלה.

בשבוע שעבר העיד מילצ'ן בפעם השנייה בתיק. מילצ'ן עידן אלמנטים מסוימים בהשוואה לעדות שמסר בעניין בני הזוג נתניהו בחודש נובמבר, כך על פי מקורות ששוחחו אתו לאחר מתן העדות. מילצ'ן טען כי במעשיו לא נפל פגם, וכי הוא לא נתן לנתניהו מתנות כדי לקבל תמורה. יצוין כי נתניהו התערב ופנה לשר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי ולשגריר בישראל דן שפירו כדי להסדיר את הוויזה של מילצ'ן.

בעדותו הראשונה סיפר איל ההון כי בני הזוג נתניהו קיבלו ממנו על פי דרישתם ובמשך שנים מתנות יקרות ערך. מילצ'ן אף טען כי חלק מהדרישות עוררו בו תחושת גועל. אדם המעורה בפרטים טען בשיחה עם "הארץ" כי גם חומר הראיות בתיק, שכולל מסרונים ועדויות של עובדיו של איל ההון בישראל, מעלה את החשד שבני הזוג נתניהו הם שדרשו ממנו את מוצרי היוקרה, כחלק מדפוס שיטתי.

המשטרה מתקשה בשבועות האחרונים לגבות את עדותו של פאקר, שנמצא בחו"ל. אולם ממידע שהגיע ל"הארץ" עולה כי פאקר שהה בישראל לפני כמה חודשים, כשבידי המשטרה כבר היה מידע שקשר אותו למתן טובות הנאה לכאורה לנתניהו. חרף עובדה זו, המשטרה לא גבתה את עדותו. "זה חמק לנו", הודה בכיר במערכת אכיפת החוק.

פאקר, בן 48, הוא בנו של איל המדיה קארי פאקר, שעד מותו ב-2005 היה איש העסקים העשיר והמשפיע באוסטרליה. פאקר הבן ירש ממנו אימפריית תקשורת הכוללת את רשת הטלוויזיה NINE ואת חברת המדיה וההוצאה לאור CMH. בתחילת 2015 העריך המגזין "פורבס אסיה" שהונו האישי נאמד ב-4.7 מיליארד דולר, סכום שהופך אותו לאדם הרביעי בעושרו באוסטרליה. הסכום התכווץ בשנים האחרונות ב-2.2 מיליארד דולר, כתוצאה מהפסדים בהשקעות בארה"ב בעת המשבר הפיננסי. מאז מותו של אביו, התרחק פאקר מעסקי התקשורת של המשפחה והחליט לפתח אימפריית הימורים חובקת עולם.

"הארץ" דיווח בעבר כי בחברה שבה היו מעורבים מילצ'ן ופאקר עבדו מומחים שהיו בכירים בשירותי הביטחון והמודיעין הישראליים. החברה, "בלו סקיי אינטרנשיונל" (BSI), הוקמה על ידי מילצ'ן בסוף 2008, ובתקשורת האוסטרלית דווח כי כמה שנים לאחר מכן השקיע בה פאקר 15 מיליון דולר. לפי המידע שהגיע ל"הארץ", השניים יזמו הקמת חברת סייבר חדשה ושאפו לגייס כשותף את ראש המוסד, יוסי כהן.
ארנון מילצן גיימס פאקר בנימין נתניהו טובות הנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד