כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"פייננשל טיימס": כוח ההישרדות המפורסם של נתניהו בסכנה

במאמר שמסקר את החקירות נגד נתניהו מצביע העיתון הבריטי על קיסריה כ"מכנה משותף לחקירות הפליליות סביב ראש הממשלה"

נתניהו בחופש. צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ
נתניהו בחופש. צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ



במאמר שמסכם את עלילות החקירות הפליליות נגד נתניהו ופרשיות ההון-שלטון שמאפילות על שלטונו הממושך בישראל מעריך "פייננשל טיימס" הבריטי כי כוח העמידות המפורסם של נתניהו, שנמצא בדרכו להיות ראש הממשלה בעל הוותק הממושך ביותר בהיסטוריה של ישראל, נמצא בסכנה. הכתבה, שכוללת תמונה של בני הזוג נתניהו יושבים לשולחן בסעודת מימונה, מוזכרת בעמוד השער של העיתון.

"דווקא בזמן שנתניהו צריך להרגיש כמו מלך העולם, לאחר שנים של יחסים מעורערים עם ממשל אובמה, לאחר שהתקבל בברכה בחודש שעבר בבית הלבן על ידי הנשיא דונלד טראמפ, ששותף לעמדותיו הפוליטיות הימניות... נתניהו נתון לשלוש חקירות משטרה שמהוות איום רציני לאדם שכונה 'הקוסם' בשל יכולתו להצמד לכס השלטון ולדחוק יריבים ממנו והלאה במשך זמן רב כל כך", נכתב במאמר, שמפרט את חקירות 1000, 2000 ו-3000, ומתאר את קשריו של נתניהו למיליארדרים זרים, וכן את פרשיית הצוללות.

"ראש ממשלה שמחליט לחיות כמו אוליגרך, לעשן סיגרים של 700 דולר לשתות שמפניה יקרה על חשבון אחרים אינו בעל בסיס מוסרי הראוי לראש מדינה דמוקרטית", אמר אראל מרגלית, חבר מפלגת העבודה, בריאיון ל-FT.

עוד התראיין מעוזיה סגל, הפעיל החברתי ויו"ר אומץ, שאמר כי "מדובר בקצה הקרחון". "צריך לקדם את החקירות במהירות", אמר סגל. "מי שנפגע הוא לא ראש הממשלה אלא המדינה".

המאמר מתאר את קיסריה כ"קהילה ים תיכונית אליטיסטית שבה מתגורר ראש הממשלה. שכנו הוא ג'יימס פאקר, יורש המכרות האוסטרלי ואיל ההימורים, שהוא אחד מלפחות שני חברים מיליארדרים של משפחת נתניהו שחשוד במתן מתנות למשפחה".

קטע נפרד במאמר מוקדש לקיסריה, המתוארת כעיירת חוף אקסקלוסיבית על חורבות עיר רומית. "קיסריה מצטיירת כמכנה המשותף בחקירות הפליליות סביב ראש הממשלה", נאמר ב-FT. "ביתם של בני משפחת נתניהו הוא בית צהוב צנוע באחת השכונות הנחשקות מול הים... דוד שמרון, עורך הדין של המשפחה, מתגורר בקיסריה, וכך גם מיקי גנור, נציג המכירות של חטיבת השיט של תיסנקרופ. אבריאל בר יוסף, לשעבר משנה לראש המטה לבטחון לאומי, שנעצר בחשד לשוחד והלבנת כספים בתיק אחר, גם מתגורר בקיסריה".
פייננשל טיימס בנימין נתניהו ראש הממשלה פרשת הצוללות גיימס פאקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד