כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הגר"ח: האם שסעדה את בתה הנשואה זכאית לחופשת מחלה

רופא הילדים ד"ר הרט מב"ב העלה על שולחנו של הגר"ח קניבסקי שאלה מעניינת: אם שסעדה את ביתה הנשואה שנפלה למשכב ביקשה מהרופא אישור מחלה • הגר"ח פסק: האם נחשבת ל'חולת צער' וזכאית לאישור מחלה

הגר"ח קניבסקי השבוע בחתונת נכדתו. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קניבסקי השבוע בחתונת נכדתו. צילום: שוקי לרר

רופא הילדים מבני ברק, הד"ר ר' משולם הרט, העלה על שולחנו של הגר"ח קניבסקי שאלה מעניינת.

לפי החוק, מי שאחד מילדיו הקטנים חולה ואחד ההורים נאלץ להישאר איתו בבית, זכאי ההורה להיעדר מעבודתו לאחר שקיבל מהרופא אישור כי הילד חולה. והוא אינו מפסיד את שכרו על יום העבודה שהחסיר.

בעלון 'דברי שי"ח' היוצא לאור מתורתו של הגר"ח מובא, כי ד"ר הרט סיפר לגר"ח קניבסקי כי בימים האחרונים הגיעה למרפאתו אישה וביקשה אישור מחלה. "שאלתי אותה" סיפר דר' הרט לגר"ח. "'במה היית חולה?' האשה ענתה כי ברוך ה' היא מרגישה מצוין, אבל בתה הגדולה שכבר נשואה, היתה במשך שבועים במצב רפואי מסובך וחמור מאוד, והיתה זקוקה לתמיכה של אימה שתסעד אותה ותהיה לצידה בבית החולים, "מובן איפה, שלא הייתי מסוגלת לעבוד במצב כזה והיתי לצידה עד שחזרה ב"ה לעצמה, לכן אבקש אישור מחלה" אמרה האם.

הרופא השיב לה, כי לכאורה החוק מאפשר לקבל דמי מחלה רק למי שילדו הקטן חולה, ולא ילדו הגדול שכבר עצמאי, ומשכך לא יוכל להעניק לה אישור מחלה. האשה לא ויתרה וטענה כי בתה הייתה זקוקה לה מאוד לא פחות ממה שקטן זקוק לאמו וזה גם נחשב בכלל החוק.

"סימכנו שנשאל את פי מרן שליט"א וכאשר יאמר לנו כן נעשה". אמר הרופא. הגר"ח בירר את פרטי המחלה והעזרה אותה העניקה האשה לבתה החולה. לאחר ששמע את פרטי המקרה אמר כי אכן נראה שהאמא לא היתה מסוגלת לעבוד כלל בשעה שבתה חולה. א"כ, אמר הרב, האמא נחשבת ל'חולת צער'. הדבר נחשב גם כן לסוג של חולי, ומסתבר שמגיע לה דמי מחלה.

עורך העלון הרב גולדשטוף מבקש להדגיש כי אין ללמוד ממקרה זה למקרים נוספים וכי הדברים הובאו רק להגדיל תורה ולהאדירה.

ד"ר הרט ידוע ומפורסם כרופא ילדים גדול והר"ח קנייבסקי סומך עליו ומכיר אותו מקרוב, ובמכתבים אליו הוא מכנה אותו 'אסיא דמתא' (רופא העיר), ואף מכיר לו טובה על כמה דברים שעשה עבורו במשך השנים.
הרב חיים קנייבסקי משולם הרט חופשת מחלה רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד