י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

טראמפ צייץ והפיל (שוב) את מניות הפארמה בת"א

נשיא ארה"ב, שציוציו הפכו לכלי מהותי ברשותו של כל סוחר בבורסה, צייץ כי יפעל להורדת מחירי התרופות בארה"ב • מניות טבע, פריגו ומיילן ירדו חווה תנודה מטה של עד 1% • אין זו הפעם הראשונה בה הוא מדאיג את בעלי מניות הפארמה

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)



ציוציו של דונלד טראמפ הפכו זה מכבר לעמוד הענן המוביל את האידיאולוגיה שלו. בין אם אלו התייחסויותיו לעיתונאים, תכניות סאטירה, מדיניות החוץ של ארה"ב – או מדיניות הפנים שלה, טראמפ נוהג לצייץ בטוויטר את כל העולה לרוחו, והעולם מתמודד עם ההשפעות.

היום היה זה תורן של חברות הפארמה, שעלו על המוקד בציוציו, ולא בפעם הראשונה. טראמפ צייץ כי הוא עובד על ''מערכת חדשה בה תהיה תחרות בענף התרופות", מה שלדבריו, יביא לכך ש"אמריקאים ישלמו הרבה פחות" על התרופות.




בתגובה לציוץ, מניות הפארמה הגדולות בת"א, טבע, פריגו ומיילן חוו תנודה מטה, וסיימו כולן בירידות משמעותיות: טבע איבדה 3.1% (לאחר ירידה של 3.3% אתמול), מיילן ירדה ב-3.2% ופריגו נחלשה ב-1.9%. חברות התרופות נמצאות מזה תקופה תחת עיני הרגולציה האמריקאית, וזאת על רקע עליית המחירים החדה במוצריהן.

בשל תגובת המניות, ומשקלן הגבוה במדדי המניות בבורסה בת"א (כ-7% ממדד ת"א 35 , כל מניה), עברו מדדי ת"א 35 ות"א 125 מעליות קלות לטריטוריה השלילית, וסיימו את יום המסחר ללא שינוי.

לאחר בחירתו של טרמאפ לנשיאות ארה"ב, זינקו 3 המניות הללו (הנסחרות גם בבורסה ניו-יורק) בכ-7% כל אחת, ומדד ה-Health Care בבורסה בניו-יורק קפץ באותו יום ב-8.9%. זאת, בשל הסרת החשש של בעלי המניות מהמועמדת לנשיאות הילארי קלינטון, שחרטה על דגלה את נושא הורדת מחירי התרופות. עם זאת, חודש לאחר היבחרו, בדצמבר 2016, התראיין טראמפ למגזין "טיים" וטען כי "אני הולך להוריד את מחירי התרופות, אני לא אוהב את מה שקרה למחירי התרופות". אמירה זו, בעת פרסומה, פגעה גם כן בתשואה היומית של חברות פארמה.

אין זו הפעם הראשונה בה טראמפ מפיל מניות ממגזרים שונים בעזרת ציוציו. עד כה הוא פגע במניות לוקהיד מרטין ובואינג, כאשר התייחס למחירי המטוסים שלהן אותה קונה ממשלת ארה"ב, והביא לירידת מחירי מניית טויוטה ביפן – כשכעס כי החברה מתכננת להקים מפעל במקסיקו – ולמכור משם מכוניות לארה"ב. כמו כן, הוא איים בעבר על חברות ג'נרל מוטורס, ופורד.
דונלד טראמפ שוק ההון טוויטר מחירי התרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד