י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"יש לי בעיה במערות האף"; קו ההגנה הבלתי שגרתי של נתניהו

יממה לאחר חקירתו הרביעית של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחילים להיחשף הפרטים, בהם גם קו ההגנה הבלתי שגרתי של נתניהו לסיגרים שקיבל לכאורה. "אני סובל מבעיה במערות האף" אמר נתניהו לחוקרים • כל הפרטים החדשים בפרשות נתניהו

"בעיה במערות האף". נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)
"בעיה במערות האף". נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)

יממה לאחר חקירתו הרביעית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתפרסמים הערב (שלישי) פרטים חדשים על מה שהתרחש במהלך החקירה ולפניה. על פי הפרסום ב"חדשות 2", העדות שמסר איש העסקים ארנון מילצ'ן בשבוע שעבר בביתו בלוס אנג'לס תומכת ומחזקת את ההערכה שהמשטרה תמליץ להעמיד לדין את נתניהו בתיק 1000 - טובות ההנאה.

חקירתו של נתניהו אמש, שארכה כ-4.5 שעות, עסקה אך ורק בתיק 2000 - השיחות עם נוני מוזס. על פי הדיווח של משה נוסבאום במהדורה המרכזית, החוקרים אמרו לנתניהו כי זו לא חקירתו האחרונה ויידרשו מועדי חקירה נוספים, זאת בניגוד לדברי המפכ"ל אלשיך לפיהם החקירה נמצאת בשלביה הסופיים.

נוסבאום פירט את העדות שמסר מילצ'ן לחוקרי יאח"ה, שם אמר כי בשלב מסוים הוא לא יכל יותר לשאת את הבקשות של בני הזוג נתניהו למתנות - ולכן העביר לידי העוזרת האישית שלו את הטיפול בבקשות. העוזרת האישית, הדס, היא זו שטיפלה וריכזה את הדרישות והייתה אחראית לביצוע הרכישות. כך לגרסתו של מילצ'ן, שאישר בעדותו את כל הפרטים שמסרה העובדת בעדותה.

על פי הדיווחים, בשולי החקירה, ראש הממשלה אמר לחוקריו כי הוא "סובל מבעיה במערות האף" כבר מספר שנים, זאת בתגובה לטענות שעישן וקיבל כמויות אדירות של סיגרים יוקרתיים. נתניהו אף הציע לחוקרים לזמן את רופאו האישי, ד"ר ברקוביץ', שיוכל לאשר את דבריו.

בערוץ 10 פורסמו פרטים נוספים, לפיהם פרקליטו של נתניהו, עורך הדין דוד שמרון, ידע מראש על הכוונה להקליט את המוציא לאור של "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס. כאשר השוטרים ביקשו מנתניהו רשות לחקור את שמרון - נתניהו החליט להסיר את חסיון עו"ד לקוח שביניהם. כאשר נשאל נתניהו בחקירה "מדוע הקלטת את מוזס"? השיב כי "רציתי להשתמש בהקלטות אילו חוק "ישראל היום" היה עובר והייתי מפסיד בבחירות".

כפי שפורסם לפני שבוע ב'בחדרי', פרקליט המדינה שי ניצן החליט על דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, להורות על מעבר מבדיקה לחקירה ב"פרשת הצוללות". ההחלטה על מעבר לחקירה, התקבלה על רקע המידע שנאסף על ידי המשטרה במסגרת הבדיקה שהתנהלה בחודשים האחרונים ולאור איסוף ראיות שהעלו חשד סביר נגד חלק מהמעורבים בפרשה לביצוע עבירות מתחום השחיתות הציבורית.

על פי הדיווחים, שמרון הצליח להעביר עסקת רכש במיליארדים עם מספנה בגרמניה לרכישת צוללות עבור חיל הים, זאת לכאורה בניגוד לדרישות המבצעיות של משרד הביטחון. כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא חשוד בשלב זה בפרשה, אך אין ספק כי התנהלותו בפרשה תעלה אף היא בחקירה שיוצאת כעת לדרך באופן רשמי.
בנימין נתניהו משטרת ישראל מערות האף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד