כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024

ירושלים לאן: החלה 'פגישת השבת' הדרמטית - בדרך למשבר חסר תקדים?

לקראת משבר חסר תקדים בירושלים? בשעה זו נפגשים ראשי המפלגות החרדיות - השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן, אורי אריאל וח"כ משה גפני, עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וחברי ועדת הסטטוס קוו - בפגישה שתסמן את הקו לעתיד - מלחמה או שלום • כל הפרטים

"פגישת השבת", הערב
"פגישת השבת", הערב

מאבק השבת שנחשף והובל ב"בחדרי חרדים": בשעה זו נפגשים ראשי המפלגות החרדיות - השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן, אורי אריאל וח"כ משה גפני עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וחברי ועדת הסטטוס קוו, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון.

המפגש נועד לבחון את פעילותה של הוועדה שהוקמה על ידי ראשי המפלגות החרדיות לפני 50 ימים, לאחר שחשיפות "בחדרי חרדים" הובילו לפיצוץ דרמטי בין הנציגות החרדית והדתית בעיר לבין ראש העיר ברקת.

ראשי המפלגות החרדיות יבחנו האם אכן מרחב ומירון מצליחים להוביל לפריצת דרך המקובלת על שני הצדדים - שתשים סוף לרמיסת השבת בבירה ובפרט במינהלים הקהילתיים המקבלים תקצוב מהעירייה.

לאחר דברי הסיכום של חברי ועדת הסטטוס קוו - הנציגים החרדים יצטרכו להכריע האם להורות לנציגיהם בעירייה שלא להצביע עבור התקציב שאמור להיות מאושר מחר בוועדת הכספים העירונית וביום ה-15 לחודש להיות מאושר בדיון במועצת העיר, כפי שנחשף ודווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים".

כפי שנחשף הבוקר ב"בחדרי חרדים", ועדת הרבנים לענייני השבת שהוסמכה על ידי גדולי ישראל להכריע ולנהל את המאבק הנוכחי, נפגשה קודם לכן עם מרחב ומירון במשרדיו של מרחב בכיכר ספרא והציגה בפניהם את העמדה הבלתי מתפשרת של גדולי ישראל בנושא השבת והסטטוס קוו.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מירון ומרחב ניסו להבין מהרבנים את טווח ההתפשרות בנושא השבת, אולם הוועדה הבהירה לשניים כי אין לה רשות להתפשר על השבת. "שבת היא לא שלנו", אמרו הרבנים לוועדה.

בנוסף נודע ל"בחדרי חרדים" כי מירון ומרחב הביאו בפני הרבנים אחראי מהפיקוח העירוני ואחראי מהאכיפה העירונית שטענו כי אין מרכולים חדשים שנפתחו בעידן ברקת. הוועדה העלתה את הרב יוסף רוזנפלד – יו"ר ועדת השבת בירושלים - על הקו ששלף מיד רשימה חלקית, מה שהביא לגמגום מצד גורמי המקצוע העירוניים.

בנוסף, רבני הוועדה הבהירו כי הם מצפים למענה הולם גם בעניין המסעדות והקיוסקים הרבים שנפתחו בעידן ברקת, וגם על המימון העירוני, עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי הוועדה הבהירה כי היא לא מקבלת את הרעיון שהציע ברקת - של הפעלות באישור מכון צומת וזאת משום "אוושא מילתא".

בישיבת סיעת 'יהדות התורה' שהתקיימה הערב הוחלט על הכנסת סעיף האוסר מימון תקציבי למחללי שבת והדרישה תוצג מחר בוועדת הכספים.
מאבק השבת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד