ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

כצפוי: צוות הסטטוס-קוו ניקה את ברקת מאחריות לחילולי השבת

חברי ועדת הסטטוס-קוו בירושלים, שהוקמה על דעת ראשי הסיעות החרדיות וראש העיר ניר ברקת, ניקו, כצפוי יש לומר, את ברקת מאחריות לחילולי השבת בעיר: "הטענות בדבר פריצה גדולה של הסטטוס קוו לא הוכחו" • כל הפרטים

ראשי הסיעות, ברקת וצוות הסטטוס קוו, הערב
ראשי הסיעות, ברקת וצוות הסטטוס קוו, הערב

חברי ועדת הסטטוס-קוו בירושלים, שהוקמה על דעת ראשי הסיעות החרדיות וראש העיר ניר ברקת - במטרה למסמס את מאבק השבת - ניקו, כצפוי יש לומר, את ברקת מאחריות לחילולי השבת בעיר. "הטענות בדבר פריצה גדולה של הסטטוס קוו לא הוכחו" כתבו חברי הוועדה.

במכתב סיכום הביניים שהגישו חברי הוועדה, ומתפרסם כעת ב"בחדרי חרדים", נכתב: "חברי הוועדה נפגשו עם כ-14 גורמים שונים שביקשו להופיע בפניהם ולהציג עמדתם בסוגיות שבהם נדרש הצוות לעסוק.

"התמונה העובדתית המצטיירת היא שהטענות בדבר פריצה גדולה של הסטטוס קוו לא הוכחו. קיימים נושאים שונים שבהם הבדיקה טרם נסתיימה, אך נראה כי השינויים בהיקף הפעילות המסחרית בשבת, גם אם קיימים, אינם גדולים".

עוד כותבים חברי הוועדה כי "כמו כן, הגיע הצוות למסקנה כי בשנה וחצי האחרונות החלה אכיפה של חוקי העזר בעניין המסחר, לאחר שנים רבות שבהן לא נעשתה פעילו אכיפה רצינית ובדעת הצוות לבדוק אם וכיצד ניתן לזרז ולשפר את הליכי האכיפה".

בנוגע לפעילות המינהלים הקהילתיים, אחד מסלעי המחלוקת בנושא, כתבו חברי הוועדה כי "גם באשר לפעילות המרכזים הקהילתיים נראה כי כמעט בכל המרכזים הקהילתיים לא חל שינוי מהותי בהיקף הפעילות הכרוכה בחילול שבת. הבדיקה לגביי המקרים החריגים תימשך".

לסיום כתבו חברי הוועדה: "הצוות סבור כי ניתן להוביל מהלך של ניסיון להשגת המסכות לגביי אופיין של פעילות שונות וכי לשם כך נדרש זמן מה נוסף לאפשר לצוות למצות מהלך שכזה. הצוות הודיע כי בכוונתו להעביר דו"ח ביניים בכתב תוך ימים ספורים".





כפי שדווח מוקדם יותר הערב ב"בחדרי חרדים", בשעות האחרונות נפגשו ראשי המפלגות החרדיות - השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן, אורי אריאל וח"כ משה גפני, עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וחברי ועדת הסטטוס קוו, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון.

המפגש נועד לבחון את פעילותה של הוועדה שהוקמה על ידי ראשי המפלגות החרדיות לפני 50 ימים, לאחר שחשיפות "בחדרי חרדים" הובילו לפיצוץ דרמטי בין הנציגות החרדית והדתית בעיר לבין ראש העיר ברקת.

ראשי המפלגות החרדיות בחנו כאמור את הסטטוס קוו בבירה ואת רמת חילולי השבת, כאמור, בסופו של דבר "ניקו" חברי הוועדה את ראש העיר מאחריות לחילולי השבת והציגו עמדה לפיה אין הפרה אמיתית של הסטטוס קוו בעיר.
מאבק השבת ניר ברקת ירושלים שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד