י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סקר: הציבור החרדי מתקשה לפרנס וללמוד לתואר בו-זמנית

עוד עולה מהסקר כי לכ-45% מהציבור החרדי, המכינה הקדם-אקדמית מהווה מכשול בדרך ללימודים • מהו הפתרון למכשולים בדרך ללימודים?

אילוסטרציה (אלי קובין)
אילוסטרציה (אלי קובין)

לאחרונה נערך סקר אקדמי מקיף ונרחב בקרב המגזר החרדי, שכלל מאות משתתפים. הסקר נועד לבחון את הקשיים והמכשולים שעליהם מצביעים רבים מבני הציבור החרדי המעוניינים להשתלב בעולם הלימודים והתעסוקה. נתוני הסקר חושפים מגמות ההולכות ומסתמנות במגזר, ומגלים את מגבלות ההשתלבות החרדית בעולם האקדמיה.

מהסקר עולה כי 40% מהציבור החרדי מתקשים לפרנס את משפחתם בכבוד וללמוד לתואר אקדמי בו-זמנית. משום כך, רבים מהם מעדיפים מוסדות לימוד אשר מציעים מלגת לימודים גבוהה לזכאים,

עוד עולה מהסקר, כי לכ-45% מהציבור החרדי היוותה המכינה הקדם-אקדמית מכשול טרם ההחלטה להירשם למכללה או לאוניברסיטה, זאת עקב הצורך בתעודת בגרות או בבחינה פסיכומטרית כתנאי סף להשתלבות במוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל.

כ-76% מהמשיבים ציינו כי הם בבירור מעדיפים אוניברסיטה על פני מכללה, ובלבד שהיא תתנהל באווירה מתאימה ונגישה בעבור הסטודנט החרדי. כמו כן קיימת דרישה גבוהה לנציג חרדי שייתן מענה הולם לכל פנייה ובעיה בפן המגזרי והאישי.

מי שעונה על צרכים אלו באופן הטוב ביותר היא האוניברסיטה הפתוחה. שיטת הלימוד המיוחדת בה מאפשרת לסטודנטים ללמוד במקום ובדרך הנוחים להם: למידה עצמית באמצעות ספרי הלימוד המעולים של האוניברסיטה הפתוחה, למידה באמצעות טכנולוגיות הוראה מתקדמות, וכן לימודים פרונטליים באחד מ-50 מרכזי הלימוד הפרוסים ברחבי הארץ.

מגוון אפשרויות הלימוד שהאוניברסיטה הפתוחה מציעה נקבע מתוך ההבנה כי מקום הלימוד המתאים ביותר בעבור הסטודנטים החרדים, כולל מבחינת האווירה

והחברה, הוא ביתם וסביבתם הטבעית והשמורה. כך הלימודים לא יפגעו בשטף החיים.

הנהלת האוניברסיטה גיבשה החלטה להעמיק את הקשר עם הסטודנטים החרדים. כחלק משורת צעדים הוחלט למנות נציג חרדי, שתפקידו הוא להיות קשוב לצרכים של כל אחד ואחת מהסטודנטים, ולהתאים להם את אחד מעשרות מסלולי הלימוד הזמינים. מלגות לימודים מיוחדות יוענקו למתאימים מטעם קרן קמ"ח ועמותת "ידידות טורונטו".
סקר לימודים אקדמיים פרנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד