י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אירוע מביך בכיכר ספרא: מדוע החרים חיים כהן את פגישת הנציגים

אירוע מביך נרשם בכיכר ספרא. חבר המועצה הטרי חיים כהן סירב להשתתף במפגש הנציגים החרדים, זאת בעקבות השתתפותו של חבר המועצה האופוזיציונרי אריה קינג. כל סיעת ש"ס החרימה את הישיבה - כך נודע ל"בחדרי חרדים" • כל הפרטים

חיים כהן וניר ברקת. מתחילים את היחסים ברגל ימין (יעקב כהן, פלאש 90)
חיים כהן וניר ברקת. מתחילים את היחסים ברגל ימין (יעקב כהן, פלאש 90)

אירוע מביך נרשם אמש (שלישי) בכיכר ספרא. חבר המועצה הטרי חיים כהן סירב להשתתף במפגש הנציגים החרדים, זאת בעקבות השתתפותו של חבר המועצה האופוזיציונרי אריה קינג - כך נודע ל"בחדרי חרדים".

הכול החל לאחר שסיעות ש"ס ויהדות התורה קבעו להיפגש אמש בשעה 18:00, לקראת ישיבת ועדת הכספים שתתקיים מחר, זאת על רקע מאבק השבת בעיר.

כשכהן נכנס לישיבה הוא הופתע לגלות כי גם קינג משתתף בה. "נאמר לי שיש כאן ישיבה של יהדות התורה וש"ס ואני רואה שיש גם סיעות אחרות ומהאופוזיציה", אמר כהן והוסיף, "זה לא מה שתואם איתי ואני לא משתתף בזה". כהן יצא מהחדר ואחריו גם חבר המועצה החב"די יעקב הלפרין.

מאוחר יותר, בישיבת ראשי המפלגות בכנסת עם ברקת, השר אריה דרעי גער ביו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ואמר לו: "מה אתם משת"פים של קינג?". גפני המופתע השיב לדרעי כי לא ידע על שיתופו של קינג בישיבה, ובעקבות כך התקשר ליו"ר הסיעה בירושלים אליעזר ראוכברגר ובירר את פרטי המקרה.

"ייתכן מאד שהייתה אי הבנה" אמר קינג בתגובה לאירוע המביך. לדבריו, "לא נאמר שמדובר בכינוס של "פורום ה-16", ורק לאחר הישיבה נאמר לי שלא כך היה הדבר, אלא בכינוסן של הסיעות החרדיות. אילו הייתי יודע שאיני מוזמן, לא הייתי מגיע".

ל'בחדרי חרדים" נודע כי שאר החברים בסיעת ש"ס החליטו קודם לכן שלא להשתתף בישיבה. לדבריהם, מדובר בישיבה מיותר בגלל קיומה של הישיבה עם הח"כים וראש העיר.
חיים כהן אריה קינג עיריית ירושלים ניר ברקת אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד