כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ליצמן יוצא למאבק חדש: "סופר פארם מחללת שבת בניגוד לחוק"

שר הבריאות יעקב ליצמן תוקף את רשת בתי המרקחת "סופר פארם" שחלק מסניפיה הפזורים ברחבי הארץ, מחללים שבת בפרהסיה - ומנצלים את ההיתר לממכר מוצרים רבים • המאבק הבא? "פנו אלי מבתי מרקחת אחרים וטענו שזה פוגע בהם"

ליצמן, פלאש90
ליצמן, פלאש90

שר הבריאות יעקב ליצמן יוצא במלחמה נגד רשת "סופר פארם", שלטענתו מחללת שבת בניגוד לחוק: על פי הדיווח ב'ישראל היום' הבוקר (רביעי) ליצמן מתח אמש ביקורת על הרשת עקב העובדה שהיא מנהלת מסחר מלא בשבת, ולא מסתפקת במכירת תרופות בלבד.

על פי הדיווח, לטענת שר הבריאות ליצמן לרשת ניתן אישור חריג לעבוד במהלך השבת רק כדי שאפשר יהיה לרכוש בה תרופות בעת הצורך, אולם לדבריו - בשנים האחרונות הרחיבו ברשת את הממכר בשבת למוצרים רבים ונוספים.

בסביבת ליצמן אמרו ל'ישראל היום' כי "מאז האישור למכור תרופות בשבת הם הגדילו את ההיצע, עד כדי שהיום מתנהל שם מסחר כמו בקניון. מוכרים שם מוצרי ניקיון, צעצועים, מחבתות או כרית לצוואר לטיסה - ואפילו ראינו שהם מוכרים ביטוחי נסיעות במבצע. זה בטח לא קשור לתרופות שצריך בדחיפות בשבת".

בנוסף, עלתה האופציה לפתרון שיגביל את המכירה ברשת, וזאת על ידי חסימת מוצרים ספציפיים בברקוד, כפי שנעשה בחג הפסח. "פנו אלי מבתי מרקחת אחרים וטענו שזה פוגע גם בהם. זה כבר לא רק תרופות, זה ממש מסחר בשבת. אני בוחן כרגע מה אני יכול לעשות בעניין", התייחס ליצמן לנושא.

רועי לחמנוביץ, מנכ"ל קואליציית שבת שוויון, מסר בתגובה כי "ניצול רשת סופר פארם את האישור לפתיחת בית מרקחת ודרכו להלבין פתיחת סניפים וקיום מסחר ביום המנוחה הוא מיקרוקוסמוס של העברינות השקטה בתחום המסחר בישראל. מדיניות סופר פארם ורשתות אחרות מאלצת עובדים רבים המבקשים לנוח ביום המנוחה לעבוד. נדרשת פעולה כירורגית, במידת הצורך חקיקתית ואכיפתית כדי לגרום לעברייני החוק לחדול מפעילותם".

מרשת סופר־פארם נמסר אתמול: "אין תגובה".
ליצמן סופר פארם מאבק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד