י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סערה בחב"ד: "להוציא את הבחורים מהישיבה שחתמה הסכם עם הצבא"

הסערה סביב ההסכם שחתמו גורמים בחב"ד עם ראשי הצבא מסרבת לגווע, וכעת עולה מדרגה - רב בכיר בחסידות קורא להוציא את הילדים מהישיבה שבראשות הרב שהוביל את ההסכם, הנחשבת בצה"ל לישיבה "מעודדת גיוס"

בחורי חב"ד.צילום אילוסטרציה: שימי קוטנר
בחורי חב"ד.צילום אילוסטרציה: שימי קוטנר

סערה בחב"ד: מכתב שפרסם הגאון הרב גדליה אקסלרוד, אב"ד חיפה ורב קהילת חב"ד בחיפה, ומהרבנים המובילים בחב"ד - מעורר סערה רבתי, וזאת בעקבות קריאתו לחסידי חב"ד שלא לשלוח מעתה את בניהם לישיבת חב"ד בצפת בראשותו של הרב יוסף יצחק וילישנסקי, שהוביל את ההסכם בין ישיבות חב"ד לצבא.

לטענתו של הרב אקסלרוד, הסכם זה נוגד את דעתו של האדמו"ר מחב"ד שעל פי דעתו על בחור ישיבה אסור לעזוב את הישיבה בכדי ללכת לצבא. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מכתבו של הרב אליעזר וילישנסקי, בנו של ראש ישיבת חב"ד בצפת, הוא זה שגרר לסערה ולתגובת הרב אקסלרוד.

במכתב, שמתפרסם בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים', נכתב כי: "לא עת לחשות ובמקום שאין אנשים השתדל להיות איש, בחורבן בית ראשון נהרגו צדיקים גמורים מפני שלא מיחו על מה שהיה צריך למחות. הגעתי למסקנה שאין לי ברירה ואפילו שאהיה יחיד במחאה זו, אין לי רשות לשתוק".

הרב אקסלרוד מביא שמכתבו נכתב בעקבות פרסום בעיתון 'מרכז העניינים', שם נכתב כי משרד החינוך הכיר בישיבת חב"ד בצפת כישיבה מעודדת גיוס, ועל פי העיתון כרגע מדובר על 65 אחוזים של מתגייסים.

במכתבו מסביר הרב כי מה שנכתב שגיל הגיוס הוא מגיל 24 או 26, בשקר יסודו, וזאת משום שהבחורים שחזורים מ'הקבוצה' בניו יורק נקראים מיד לשרת בצבא על סמך החתימה. על פי הרב, הנהלת הישיבה מעודדת את הבחורים לחתום שעם יציאתם לקבוצה הם מאבדים את התואר מעמד בן ישיבה. "חתימה זו מזיקה לכלל ישיבות חב"ד בארה"ק שלא חתמו על הסכם" כותב הרב, "והצבא נוכח לדעת שבחורי חב"ד הם הפקר ואין להם דואג".

את מכתבו מסיים הרב אקסלרוד בקריאה לכל מי שיש לו בן בישיבה שיש לה הסכם עם הצבא - שיוציא את בנו מהישיבה.





הרב גדליה אקסלרוד ישיבות חבד צפת צבא הקבוצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד