ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

החרדים מעוררים סערה בקואליציה - ביטן לגפני: "תעצור את אשר" • צפו

האם החרדים בדרך למשבר קואליציוני? יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן זעם הבוקר (רביעי) בעקבות התעקשותו של ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה' סביב החוק שאותו הוא יזם, שעל פיו, חופשת הלידה תוארך בחודש ימים, שבו היולדת תשתכר עד שכר מינימום • "בחדרי חרדים" עם תיעוד המהומה בוועדה

יעקב אשר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
יעקב אשר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

האם החרדים בדרך למשבר קואליציוני? יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן זעם הבוקר (רביעי) בעקבות התעקשותו של ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה' סביב החוק שאותו הוא יזם, שעל פיו, חופשת הלידה תוארך בחודש ימים שבו היולדת תשתכר עד שכר מינימום.

בשולי ישיבת ועדת הכספים הבוקר, צעק ח"כ ביטן על היו"ר ח"כ גפני וביקש ממנו לפעול אצל חבר סיעתו ח"כ אשר, שיסיר מסדר היום את הצעת החוק שצפויה לעלות בקריאה טרומית, "זה חוק גדול של הרבה כסף, מיליארד מאתיים שקל, יש חוק הוא רוצה שאני אתעסק בזה, אין לי זמן ועכשיו הוא מעלה את זה בכוח".
ביטן הוסיף: "כל אחד עושה פה מה שהוא רוצה? אני מבקש שתורידו את החוק הזה וזהו, שבוע הבא אני אעלה אותו". גפני, שלא ציפה למתקפה שכזו, השיב כי הוא ידבר עם אשר בנושא, "אני מטפל בזה, אני מטפל בזה. לא, לא, לא", ניסה גפני להרגיע את ביטן. "בחדרי חרדים" עם תיעוד המהומה בוועדה.


ביטן זועם בחדר הוועדה • צפו

אולם, ל"בחדרי חרדים" נודע כי ח"כ אשר לא מתכוון הפעם לוותר, וכי הוא מצפה מחבריו החרדים להצטרף אליו נגד עמדת 'כולנו' ושר האוצר משה כחלון.

הסערה החלה בעקבות הצעת החוק של ח"כ רחל עזריה מ'כולנו', שמבקשת להאריך את חופשת הלידה בשבוע ימים, מנגד, ח"כ אשר הציג הצעת חוק שעשויה לסייע יותר לשכבות החלשות, על פיה, חופשת הלידה תוארך בחודש ימים, אולם כאמור, באותו החודש היולדת תשתכר עד שכר המינימום, ובכך הצעת החוק שלו משתווה מבחינה תקציבית עם הצעת החוק של עזריה, ובכדי להוכיח זאת, הציג אשר נתונים ממכון המחקר של הכנסת שבדקו לבקשתו והגיעו למסקנה כי העלות של הצעות החוק - זהה.

בנוסף, במכתב ששיגר ח"כ אשר למשרד האוצר הוא התחייב כי הצעת החוק שלו לא תחרוג תקציבית וכי "היא לא תקודם בניגוד לדעתו של שר האוצר, במידה והיא תחרוג מבחינה תקציבית".
יעקב אשר משה גפני דוד ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד