ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מאבק השבת בי-ם: חילוקי דעות חריפים בנציגות החרדית

בבוקר שאחרי 'פגישת השבת', שובר אחד מראשי המפלגות שתיקה ואומר בשיחה בלעדית ל'בחדרי': "המציאות הרבה יותר טובה ממה שאמרו לנו חברי המועצה החרדים" • חבר מועצה חרדי ל'בחדרי' על מסקנות הוועדה: "יש גבול כמה אפשר לשקר"

הישיבה אמש
הישיבה אמש

מאבק השבת שנחשף ב'בחדרי חרדים' ממשיך להסעיר את המערכת הרבנית והפוליטית החרדית. אם עד כה נראה היה, כי וועדת הסטטוס קוו שהוקמה על ידי השרים והח"כים החרדים תגבה את דעת הנציגים החרדים בעירייה ותקבע שאכן קיימת הפרה של הסטטוס קוו בעיר, הרי שאמש, בפגישת חברי הועדה, מנכ"ל העיריה אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון עם ראשי המפלגות החרדיות, התברר כי דעתם היא הפוכה, לדבריהם, "הטענות בדבר פריצה גדולה של הסטטוס קוו לא הוכחו".

ראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, שומרים על דממת אלחוט, והם ממתינים לדו"ח הביניים שצפוי להתפרסם ביממה הקרובה, אולם, אחד מהם שבר הבוקר שתיקה ושוחח עם "בחדרי חרדים".

בשיחה עם 'בחדרי' אומר הבכיר החרדי, כי קיים פער משמעותי בין מה שהוצג בתחילה על היקף חילולי השבת בבירה לבין מסקנות הביניים של הועדה שהוקמה.

לדבריו, "כשדוח הביניים יצא – נתייחס. שמעתי אתמול ראשי פרקים, אני לא יודע אם אני אופטימי או לא, אבל ברור שזה הרבה יותר טוב ממה שהם אומרים שם, ללא ספק. בא נחכה לדו"ח הביניים, סך הכל פחות מיום".

מנגד, חברי המועצה החרדים הוכו אמש בהלם של ממש, בעת שנודע להם מסקנות הוועדה וטענתה כי לא הוכח הפרה של הסטטוס קוו בירושלים. אחד מחברי המועצה הבולטים בירושלים אמר ל"בחדרי חרדים" כי "נראה שהוועדה בכלל בחנה את מצב הסטטוס קוו במזרח ירושלים, רק המציאות תוכיח ורק היא תקבע לנו, והמציאות מראה באופן ברור כי הסטטוס קוו מופר בראש כל חוצות". חבר מועצה בכיר אחר אמר ל"בחדרי חרדים" כי "אנחנו צריכים להתעלם ממסקנות הועדה, מה, אני לא גר בירושלים? יש גבול כמה אפשר לשקר".

מזכיר ועדת הרבנים יצחק גולדקנופף אמר הבוקר ל"בחדרי חרדים" כי "בסופו של דבר, רק גדולי ישראל הם שיכריעו במאבק השבת. לא נתפשר בשום מצב על קדושת השבת ועל קדושת העיר ירושלים". לדבריו, "המסמך שפרסמה הועדה אמש – הוא סיכום ביניים והמילה האחרונה טרם נאמרה".

בנוסף, היומונים החרדים בחרו הבוקר להתעלם באופן מוחלט מהמסקנות שהונחו אמש בפני ראשי המפלגות החרדיות, מה שמסמן את ההלם ואת ההפתעה בקרב הנציגים החרדים בירושלים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי חברי המועצה החרדים, בפרט מ'יהדות התורה', ממתינים כעת לשמוע את עמדת רבני 'דגל התורה' בירושלים, משום שהם אלו שהובילו עד כה את מאבק השבת בעיר.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף כי במפגש החשאי שהתקיים בת"א במשרדיו של עו"ד מירון בהשתתפות חברי המועצה יצחק פינדרוס, יוחנן ויצמן ואריה קינג, הבהיר להם מירון כי "אתם צריכים להשתמש בכוח הפוליטי שלכם, אני אנסה להגיע להבנות, אולם בסוף אגיש את המסקנות שלי שהם רק המלצות, מנגד, הכוח הפוליטי הוא אצלכם".

הדברים שנחשפו ב"בחדרי" בשבוע שעבר, הבהירו כבר אז כי מסקנות הועדה הן רק המלצות ואין בהן כדי לחייב את הנציגים החרדים בעירייה, או את הנציגים בדרג הבכיר - חברי הכנסת והשרים החרדים.
מאבק השבת סטטוס קוו ועדת השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד