י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פרסום ראשון: גפני פתר את משבר אשר-ביטן

בהתערבותו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני הושגו הבנות בין אשר לביטן ולפיהן הצעת החוק על פיה חופשת הלידה תוארך בחודש - לא תקודם להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, אלא לאחר ישיבה משותפת עם ביטן, גפני, אשר ועזריה ונציגי האוצר

דוד ביטן. צילום: פלאש 90
דוד ביטן. צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: בהתערבותו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הושגו הבנות בין ח"כ יעקב אשר ליו"ר הקואליציה דוד ביטן.

הצעת החוק של ח"כ רחל עזריה, על פיה חופשת הלידה תוארך בחודש - לא תקודם להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, אלא לאחר ישיבה משותפת עם יו"ר הקואליציה ח"כ ביטן, ח"כ גפני, ח"כ אשר ועזריה ונציגי האוצר - זאת על מנת להגיע להסכמות ולשלב את הצעות החוק של חברי הכנסת אשר ועזריה יחדיו.

כזכור, קודם לכן פורסם ב"בחדרי חרדים" תיעוד מתוך דיון שהתקיים הבוקר (רביעי) בועדת הכספים, שבו ביקש ביטן מגפני להתערב ולהשפיע על אשר להגיע להבנות בנושא.

בתיעוד נראה ביטן כשהוא אומר לגפני "זה חוק גדול של הרבה כסף, מיליארד מאתיים שקל, יש חוק הוא רוצה שאני אתעסק בזה, אין לי זמן ועכשיו הוא מעלה את זה בכוח".

כפי שפורסם ב'בחדר חרדים' הסיפור החל כאשר יו"ר הקואליציה דוד ביטן זעם הבוקר בעקבות התעקשותו של ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה' סביב החוק שיזם אשר, על פיו תוארך חופשת הלידה בחודש ימים שבו היולדת תשתכר עד שכר מינימום.

ח"כ ביטן צעק על היו"ר גפני וביקש ממנו לפעול אצל חבר סיעתו ח"כ אשר, שיסיר מסדר היום את הצעת החוק שצפויה לעלות בקריאה טרומית.

ביטן הוסיף: "כל אחד עושה פה מה שהוא רוצה? אני מבקש שתורידו את החוק הזה וזהו, שבוע הבא אני אעלה אותו". גפני, שלא ציפה למתקפה שכזו, השיב כי הוא ידבר עם אשר בנושא, "אני מטפל בזה, אני מטפל בזה. לא, לא, לא", ניסה גפני להרגיע את ביטן.

כעת כאמור, בהתערבותו של ח"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים הושגו הבנות בין אשר לביטן ולפיהן הצעת החוק לא תקודם להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, אלא לאחר ישיבה משותפת עם יו"ר הקואליציה ח"כ ביטן, ח"כ גפני, ח"כ אשר ועזריה ונציגי האוצר, על מנת להגיע להסכמות ולשלב את הצעות החוק של אשר ועזריה יחדיו.
יעקב אשר דוד ביטן משה גפני רחל עזריה חופשת לידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד