כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

קרבות ארגוני ההצלה; תיעוד מרתיח מב"ב. צפו

המאבקים בין ארגוני ההצלה השונים לא דעכו ולא שכחו, וניתן לומר בצער כי הפכו לשגרה • תיעוד מטריד מבני ברק מראה איך המלחמות בין ארגוני ההצלה עלולים לעלות בחיי אדם • צפו

קרבות ארגוני ההצלה; תיעוד מרתיח מב"ב. צפו

המאבקים בין ארגוני ההצלה השונים לא דעכו ולא שכחו וניתן לומר בצער כי הפכו לשגרה. מידי תקופה נשמעות טענות שונות וחלקן חמורות, כאשר מדובר בתלונות הדדיות בדרך כלל.

בתיעוד ממקומם במיוחד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ניתן לראות כיצד מלחמות ארגוני ההצלה עלולים לעלות חס ושלום בחיי אדם.

בתיעוד נראה אדם, לבוש באפוד של 'הצלה גוש דן', עומד במרכז כביש בבני ברק כשהוא חוסם אמבולנס 'איחוד הצלה' ואינו מאפשר לו לנסוע. ברקע, נשמע בכי של פעוטה שהייתה באמבולנס בדרכו לבית החולים. עוד ניתן לראות בתיעוד אזרח אחר כשהוא מנסה לשכנע את החובש לזוז ולאפשר לנהג להמשיך בנסיעה אל עבר בית החולים.



בתיעוד ניתן לראות את נהג האמבולס מתחיל בנסיעה לאחור, ככל הנראה על מנת לפנות את הפעוטה לבית החולים. החובש שחסם את הכביש לא מוותר - רץ לעבר האמבולנס, תוך שהוא מנסה לפתוח את דלת הנהג. בשלב זה נהג האמבולנס, שהכביש לפניו התפנה, פתח בנסיעה מהירה ופינה את הפעוטה לבית החולים מעיני הישועה.

דוד סנדרס, מארגון 'הצלה גוש דן' התייחס למקרה החמור ואמר ל'בחדרי חרדים' כי "לפני שהחלו לצלם את האירוע, עוד במהלך הירידה מהדירה, תקפו את המתנדב שלנו במדרגות ודחפו אותו. מה שרואים בסרטון - זה בריחה של איחוד הצלה". הוא סירב להתייחס לשאלה מדוע עיכב המתנדב את הפינוי לבית החולים.

זאב טפר, חובש בכיר ומי שנהג באמבולנס, אמר כי "מדובר בקריאה שהגיעה למוקד איחוד הצלה על פעוטה שלא חשה בטוב. הענקנו טיפול רפואי לבת 11 חודשים שסבלה מחום. בסיום הטיפול ביצענו פינוי לבית החולים מעיני הישועה".

באשר לטענה כי מתנדב 'הצלה גוש דן' נדחף במדרגות על ידו, אמר כי "כבר בירידה הוא חסם לנו את הדרך כאשר אנו עם הפעוטה והוריה. לאחר עיכוב בחדר המדרגות יכולנו לעבור לכיוון האמבולנס ואז התיישב אותו אחד על הכביש ולא אפשר לנו לפנות את הפעוטה לבית החולים. בעקבות כך התחלתי לנסוע לאחור, אז הוא קם וניסה לפתוח את הדלת עד שפתחתי בנסיעה".

עוד הוסיף טפר, "כל מטרתי מאז ומתמיד היא הצלת חיים בצורה המהירה המקצועית והמיטבית ביתר ומימי לא הרמתי יד".
הצלה גוש דן איחוד הצלה אמבולנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד