כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מתח בירושלים: מה יעשו הנציגים החרדים בהצבעה על כבוד השבת

אלו השעות בהן העיניים מופנות לכיכר ספרא בירושלים: מה יעשו הנציגים החרדים, אחר המבוכה • עיקר המתח מופנה לשלושה נציגים - מאגודה ומעץ • בשעות אלו מתנהל משא ומתן שברקת יסכים להעדרות החרדים. העיקר שלא ישתתפו ויתנגדו

מתח בירושלים: מה יעשו הנציגים החרדים בהצבעה על כבוד השבת
יחצ

הדרמה והמתח בירושלים - כיצד ינהגו הנציגים החרדים בהצבעה בוועדת הכספים העירונית הערב. האם יצביעו בעד התקציב, יתנגדו, יימנעו, או אולי רק ייעלמו מהחדר בשעת המבחן - בעיצומה. לא ברור נכון לשעה זו מתי תתבצע ההצבעה בפועל, ונראה כי ברקת הבין שאת תמיכת החרדים הערב בתקציב לא יקבל בוודאות, בשלב זה. מה יעשו בהצבעה כשתבוא למועצת העיר בעוד כשבוע, זו סוגייה נוספת שלפנינו.

אבל תחילה למתרחש כעת: הסוגיה כעת היא האם הנציגים יהיו נוכחים בהצבעה וימנעו, זאת כצעד מחאתי על חילולי השבת. או שימצאו דרך נוחה יותר מבחינת ברקת, של יציאה מהחדר בעת ההצבעה. נכון לעכשיו אין תמימות דעים בין כלל הנציגים. שיחות ומגעים מתנהלים כל הזמן. ההגעה לנקודה זו היא אחרי שלא הצליחו להשיג את הדרישה להסתייגות. באשמת מי? ימים יגידו.

על פי המידע של בחדרי המתח הוא מול הנציגים: מיכל הלברשטאם נציג בעלזא, יעקב הלפרין נציג שלומי אמונים, חיים אפשטיין נציג עץ. שאר הנציגים החרדים, מתכוונים לא להיות נוכחים בזמן ההצבעה. צעד פשרתי שמקובל על ברקת ולא יהווה מבחינתו עילה למשבר.

אז אמנם האולטימטום להכנסת הסעיף המתנה תקצוב עירוני באי-חילולי שבת ירד בשלב זה, ולא רלוונטי להצבעה הנוכחית. אך כבודו של ראש העיר מונח על הכף. בינתיים אנו יכולים לדווח כאן ב"בחדרי חרדים" לראשונה כי שר הבריאות יעקב ליצמן הורה לנציגו בירושלים יוחנן ויצמן שלא להשתתף בישיבה כלל. לא ברור כיצד יפעלו הלברשטאם נציגים אחרים באגודת ישראל

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ליצמן שיגר לויצמן את מזכיר ועדת הרבנים לעניני השבת הרב יצחק גולדקנופף שהעביר את המסר מלמעלה. יודגש כי ויצמן לא חבר בועדת הכספים אולם הוא היה אמור לשמש היום כמחליפו של יצחק פינדרוס שנעדר מהישיבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשעות האחרונות מתנהלים דיונים מרתוניים בבתיהם של הרבנים והאדמו"רים - זאת בכדי להציג עמדה חרדית אחידה סביב השאלה: האם להתנגד לתקציב היום בועדת הכספים במידה ולא יוכנס בו הסעיף שמגן על השבת, וכפי שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים" בתחילת המאבק על השבת.

כזכור, קודם לכן היום אמר אחד מראשי המפלגות החרדיות ל"בחדרי חרדים" כי על פי מסקנות הביניים של הצוות שהוקם - המציאות כיום בירושלים טובה בהרבה ממה שהוצג לח"כים בתחילה, "אני לא יודע אם אני אופטימי או לא, אבל זה ברור שהמצב הרבה יותר טוב ממה שאמרו לנו קודם. נמתין לדו"ח הביניים, שיתפרסם בעוד פחות מיום".

בתוך כך, הנציגים החרדים מתארגנים לדוח הביניים שצפוי להתפרסם בימים הקרובים ובו לכאורה תוצג עמדה לפיה על אף ריבוי חילולי השבת בירושלים, הסטטוס קוו לא נפרץ.
מאבק השבת בירושלים יוחנן ויצמן ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד