י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב ברלנד חזר בו: לא יתבע קו שמשדר נגדו

תבעו בשם הרב ללא ידיעתו? התפתחות בפרשת תביעת הדיבה שהוגשה בשם הרב ברלנד נגד קו ברסלב

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

 

התפתחות בתביעה שהגיש הרב ברלנד נגד המפרסמים נגדו דיבה. השבוע ביקשו נציגיו להסיר את הרב כתובע בתיק - כך עולה מדבריהם במהלך פגישת גישור שהתקיימה השבוע בעניין.

על הגשת התביעה חתומים הרב אליעזר ברלנד ויעקב בניסן מפעיל הקו של שובו בנים - והיא מופנית נגד יניב עסיס, שלמה הנדלר ויהושע גרוס מפעילי 'קו ברסלב', בו משמיעים מידע חריף נגד הרב ברלנד.

בתחילת הדרך, עם הגשת התביעה, ביקשו עורכי הדין צו מניעה להפסקת שידורי הקו עד להחלטה בעניין. השופט התנגד ודחה את הבקשה, ומאז התביעה מתנהלת. השבוע כאמור היא הגיעה לשלב של פגישת מהות אצל המגשר, בניסיון להגיע לפשרה - הליך קבוע בתביעות מן הסוג הזה, כדי לנסות ולהמנע מהמשך התדיינות בבית משפט.

הצדדים, כצפוי התעקשו ולא הסכימו להתפשר. מייצגי הרב טענו כי מדובר ברודפים של הרב הפועלים ממניעים לא כשרים. מפעילי הקו מנגד טענו כי התביעה היא ניסיון להשתיק את קולם ומחאתם. עורך דינם שי שריד הבהיר כי הם מוכנים להלחם ולהיאבק על זכותם לשדר דבריהם, בכל מחיר. מנגד עורך הדין שמייצג את הרב, הסביר את מצבו הבריאותי - שכן הרב אינו בבית כלא ושוהה בימים אלו בבית חולים, אחר שני ניתוחים להסרת גידול.

המגשר לא הצליח להגיע להסכמה בין הצדדים, ונראה כי התביעה לפחות בשלב זה תימשך. יחד עם זאת, עורך הדין של הרב, כך על פי מקורות ששהו בפגישה, ביקש להסיר את שמו של הרב כתובע. למעשה אם אכן שם הרב כתובע יוסר, יישאר שמו של יעקב בן ניסן, אחד מחסידיו ותלמידיו הידועים כתובע יחיד.

אבל זה לא כל הסיפור. על פי דברים שמסרו ל'בחדרי' גורמים רשמיים בקהילת 'שובו בנים' יתכן והרב כלל לא ידע כי הוא תובע בתיק, שכן חתם על ייפוי כוח כללי לעורכי הדין, לנהל מטעמו כל עניין משפטי: "בלי שום קשר למצבו הרפואי, כשהרב שמע שרוצים לתבוע בשמו ללא ידיעתו על הכפשות נגדו, הוא ממש נזעק והתנגד בכל תוקף ואמר שהוא חי רק בזכות הביזיונות האלה".

הרב אמר ש"אסור להגיב, כי כל ביזיון זה יהלום ולא מחזירים יהלומים שמקבלים. הוא אף הוציא מכתב מתוך בית החולים בו הוא כותב לכל תלמידי הישיבה שמי שלא מסוגל לקבל ביזיונות באהבה בלי להגיב למכפישים והמעלילים שיעזוב את שובו בנים".

תגובת קו ברסלב: "לא הסכמנו להליך גישור. נתבענו לערכאות למרות שהבענו דעתנו שאנחנו מוכנים לדון על זה בבית דין של רב העיר ביתר הרב יעקב תופיק. אנחנו נמשיך ביתר שאת לגלות ולהזהיר את הציבור, כפי שהורו לנו גדולי הדיינים ורבני ברסלב"

עו"ד ראובן ביטון המייצג את הרב ברלנד ובניסן: "אין תגובה".
עו"ד ישי שריד המייציג את 'קו ברסלב' אישר את הפרטים לבחדרי חרדים.

ברלנד תביעת דיבה קו ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד