כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בג"ץ החליט: שדה דב יפונה בסוף אפריל; הכנסת מגיבה בהצעת חוק עוקף

בג"ץ דחה היום את בקשת המדינה לדחות את פינוי השדה, אך הצעת חוק להשאירו עד 2018 אושרה בקריאה טרומית ברוב מוחץ • ח"כ ביטן: הקואליציה תומכת בחוק, יש לסיים את חקיקתו עד לסוף המושב

נמל התעופה בשדה דב, צילום: משה שי, פלאש90
נמל התעופה בשדה דב, צילום: משה שי, פלאש90



הכנסת אישרה הערב (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברי הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שעליה חתומים מעל ל-70 ח"כים, שלפיה חלקו האזרחי של שדה התעופה דב בתל אביב יישאר פתוח עד לסוף 2018 – מועד הפינוי של חלקו הצבאי של שדה התעופה. במקביל, דחה בג"ץ את בקשת המדינה לדחות את מועד פינוי שדה דב פעם נוספת, והותיר את מועד הפינוי הנוכחי - 30 באפריל - על כנו.

ההצעה עלתה במליאה כהצעת חוק פרטית, לאחר שוועדת השרים שאמורה היתה לדון בו היום לא עשתה כן. ההצעה עברה ברוב גדול ועם אפס מתנגדים, זאת לאחר שיו"ר הקואליציה דוד ביטן הודיע מעל בימת הכנסת כי הקואליציה תומכת בחוק, וכי הכוונה היא לאשר אותו עד לסוף מושב הכנסת הנוכחי על מנת למנוע את פינויו של השדה. נכון להיום, פינויו של שדה דב אמור להתבצע בעוד פחות מחודשיים, ב-30 באפריל. כעת צפויה הצעת החוק להגיע לדיון בוועדת הפנים של הכנסת, אשר תכין אותה לקריאה ראשונה.

העיסוק בנושא שדה דב החל בשעות אחר הצהריים דווקא בבג"ץ, שם נדונה בקשת המדינה לדחות את הפסקת הפעילות האזרחית עד לסוף שנת 2018, באמצעות העברת פעילות התעופה האזרחית של השדה לתוך שטחו הצבאי של שדה התעופה, תוך הקמת טרמינל טיסות ארעי במקום. במהלך הדיון טענו בפני השופטים נציגי המדינה וכן נציגי עיריית אילת וחברת התעופה ארקיע, המתנגדים לפינוי שדה התעופה.

נגד בקשת המדינה טענו חמשת מנהלי הגוש הגדול, המייצגים את בעלי הקרקע הפרטית שעליה ממוקם השדה, ואשר להם הסכם חתום עם המדינה לפינוי השדה. לטענת המנהלים, בקשת המדינה מהווה הפרה של ההסכם עמם, וכן הפרה של פסק דין חלוט של בג"ץ אשר קבע את מועד הפינוי הסופי של שדה התעופה לסוף אפריל. השופטים שמעו את הצדדים, אך נמנעו מלתת החלטה מיידית, והדיון הסתיים.

לאור העובדה שבג"ץ לא נתן החלטה, בוטלה ישיבת ועדת השרים שאמורה היתה להתכנס ולדון בנושא. רק בשעות הערב הוציא הרכב השופטים, הכולל את אסתר חיות, עוזי פוגלמן ואורי שהם, החלטה שדוחה את בקשת המדינה לדחות את מועד פינוי שדה התעופה, ומותיר אותה בתאריך המקורי שנקבע - 30.4. "בחנו את טענות הצדדים ולא שוכנענו כי המקרה דנן בא בגדר המקרים החריגים ויוצאי הדופן אשר בהם קיימת הצדקה להארכת מועד שנקבע בפסק דין על פי אמות מידה שנקבעו לעניין זה בהלכה פסוקה", כתבו.
0

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד