ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

לאחר 200 שנה: קמפיין פורימי במיר • הסיפור המלא

בישיבה הגדולה בישראל החליטו סוף סוף להקים קופת "תומכי תורה". הנה הסיפור המלא

הקמפיין על בנייני מיר
הקמפיין על בנייני מיר

האברכים שלומדים במיר כבר ארבעים שנה, היו בהלם השבוע - בנין 'בית ישעיה', בבית ישראל שינה את פניו. על חזיתו הופיע שלט צבעוני ענק, ובכניסה לבנין הוצבו שלטים בגדלים שונים המבשרים על משהו חדש שמתחיל.

הכל התחיל ביוזמה של מספר בחורים ישראלים מהמחלקה לישראלים בישיבת מיר, ששמו לב לכך כי בעוד ברוב הישיבות בארץ קיימת קופה ייעודית המסייעת לבחורים נצרכים, קופת 'תומכי-תורה' או 'עזר נישואין' בגרסתה החסידית, בישיבת מיר אין קופה כזו.

הצורך בקופה זו הלך וגבר כאשר הצטברו מקרים רבים של בחורים שונים שנזקקו לסיוע כלכלי קריטי, אם חתנים מאורסים קודם חתונתו, אם תושבי חוץ לארץ שאינם מקבלים תמיכה מהוריהם ונאלצים לכלכל עצמם בכוחות עצמם ואם מקרים 'רגילים' של בחורים מבוגרים שהוריהם אינם מסוגלים לתמוך בהם יותר, וזקוקים לסיוע קבוע והכרחי.

לפני כמה שנים החלו הבחורים הישראלים בגרסה מצומצמת של הקופה, שתמכה אך ורק בבחורים ישראלים, מבית המדרש פרידמן. את הכסף אספו בני בית המדרש, והכסף התחלק בין החברים הנצרכים. לאחר שהיוזמה הישראלית הצליחה מעל המשוער החלו להגיע פניות רבות מבתי המדרש האחרים ומקבוצות חוצניקיות שונות. ראשי החבורות ורבני הישיבה פנו לגזברי הת"ת ובקשו מהם להרחיב את פעילותם.

על מנת להיענות לבקשה החליטו בני הישיבה לצאת במהלך נועז ראשון מסוגו. קמפיין צבעוני וצעיר הפונה לאברכים בני חמישים בערך. הדוד סם האמריקאי חייך לאברכים ההמומים מהקירות, והיעד הצנוע '60k' שישים אלף דולר מתוך הישיבה, נזעק מכל אבן דוממת.

וכך, 200 שנה אחרי הקמתה של ישיבת מיר, נערך קמפיין נרחב בקירות הישיבה תחת הסלוגן 'יעזורו'. כצפוי, הקמפיין גרר ביקורת חריפה וחסרת תקדים מחשובי האברכים בישיבה אמר ל'בחדרי חרדים' "אברכים אמורים לתרום בצורה מכובדת". המארגנים אומרים כי צריך לראות אם במבחן התוצאה הצבע ינצח את האפרוריות המיראית. מה שבטוח שהבחורים שזקוקים לקופה ודאי מקווים שהמהלך לא יתברר כמוטעה.













ישיבת מיר ירושלים קמפיין פורימי 200 שנה כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד